رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مبارزه‌های امیرکبیر به منظور قطع نفوذ اجانب و استعمارگران و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور صورت گرفت شایسته تحسین است.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه شورا، ۱۹ دی ماه قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ هجری شمسی را گرامیداشت و گفت: چاپ مقاله‌ای تحت عنوان ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات موجب شد که طلاب حوزه علمیه و مردم قم با تظاهرات و راهپیمایی اعتراض خود را به چاپ این مقابله نشان دهند.

او  ادامه داد: حضور مردم در خیابان ها، مراجع اعزام تقلید و بسیاری از گروه‌های مذهبی را برای حمایت همراه کرد و در مقابل رژیم برای مقابله با مردم وارد عمل شد و در این حمله بی رحمانه ۶ نفر شهید و ۹ نفر از مردم قم زخمی شدند.

به گفته او، این حرکت باعث شد شروع انقلاب اسلامی در کشور ایران رقم زده شود، در چهلم شهدای قم در تبریز  موجب شد ده‌ها نفر در شهر تبریز به شهادت برسند همچنین چهلم شهدای تبریز در یزد برگزار شد که چندین نفر در شهر یزد نیز به شهادت رسیدند و این مراسمات زمینه ساز آغاز انقلاب و حضور گسترده مردم در خیابان‌ها علیه رژیم پهلوی شد که در نهایت در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ایران با حمایت مردم به پیروزی رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، ۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر را نیز گرامیداشت و بیان کرد: میرزا تقی خان امیرکبیر از بزرگ مردان تاریخ کشور ایران است. مبارزه‌های امیرکبیر در راستای قطع نفوذ اجانب و استعمارگران همچنین حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور صورت گرفت که تمامأ شایسته تحسین است.

سیفی افزود: اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز شد و تا پایان صدارت کوتاه او ادامه یافت.  امیرکبیر پس از این که با توطئه اطرافیان شاه از مقام خود برکنار و به کاشان تبعید شد، در حمام فین به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید. پیکر وی در شهر کربلا به خاک سپرده شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار