مدیرکل مدیریت بحران کردستان گفت: براساس دستور استاندار کردستان کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان تشکیل می‌شود.

سعید کریمی با بیان اینکه همه ساله بخشی از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و تالاب‌ها طعمه حریق می‌گردد، خاطرنشان کرد: این پدیده علاوه بر از بین بردن گونه‌های گیاهی و جانوری، هزینه‌های سنگینی را جهت احیاء مجدد عرصه‌های مورد اشاره به اقتصاد کشور تحمیل می کند.

مدیرکل مدیریت بحران کردستان گفت: با دستور دکتر اسماعیل زارعی کوشا مقدمات تشکیل کمیته تخصصی حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع کردستان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فراهم و این مهم به زودی تحقق خواهد یافت.

او افزود: ایجاد هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذی ربط استان و شهرستان‌ها به منظور شناسایی عاملین آتش سوزی‌ها و همچنین بسیج امکانات و تجهیزات و استفاده از توانمندی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها در راستای اطفاء حریق جنگل ها، مراتع و تالاب‌ها از اهداف تشکیل این کمیته می‌باشد.

کریمی خاطر نشان کرد: آموزش و تجهیز جوامع محلی، دهیاری‌ها و تشکل‌های مردمی و نیرو‌های جهادی جهت اطفاء حریق در مناطق جنگلی، مراتع و تالاب‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های متولی مورد توجه جدی کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان است.

مدیرکل مدیریت بحران کردستان تلاش در جهت تهیه و تامین برخی از تجهیزات و امکانات ویژه اطفاء حریق از منابع اعتباری استانی و تقویت دستگاه‌های ذی ربط را مهم عنوان و تاکید کرد: تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع طبیعی در سطوح استانی و شهرستانی با محوریت دادستان‌های محترم به منظور بررسی و علت یابی حریق‌های انسان ساخت و همچنین شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، موضوع ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.