با دستور استاندار کردستان بانک اطلاعات اماکن و ماشین آلات متعلق به کلیه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان به منظور استفاده در شرایط بحران جمع آوری می‌گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به مصوبه شورای عالی مدیریت بحران کشور ابلاغی به استان‌های سراسر کشور درخصوص جمع آوری بانک اطلاعات اماکن اسکان دولتی و غیردولتی به منظور استفاده در شرایط اضطراری، اظهار داشت: با دستور استاندار کردستان علاوه بر بانک اطلاعاتی مذکور، در بخش ماشین آلات نیز این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

سعید کریمی افزود: جمع آوری اطلاعات در این دو بخش از ضروریات مدیریت موثر شرایط بحران می‌باشد بنابراین در آخرین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان انجام این اقدام اساسی مورد تاکید جناب آقای زارعی کوشا قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه در مرحله اول، جمع آوری بانک اطلاعات اماکن اسکان و ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی جمع آوری بانک اطلاعاتی مورد اشاره، اطلاعات مرتبط به این دو حوزه در سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی جمع اوری و در ادامه این مهم در سطح سازمان‌ها و نهاد‌های غیردولتی نیز تسری پیدا می‌کند.

کریمی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تهیه بانک اطلاعاتی مذکور، آمار و اطلاعات تمامی اماکن و ماشین آلات در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین شرکت‌ها و پیمانکاران طرف قرارداد در کنار موقعیت مکانی محل استقرار ماشین آلات یا مکان نقاط اسکان اضطراری (UTM) در قالب فرم‌های مشخص ابلاغی جمع آوری می‌گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه اجرای موفق این کار به میزان همکاری دستگاه ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی بستگی دارد، تاکید کرد: پیگیری جدی تاکیدات استاندار کردستان در انجام این مهم در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه طی یک هفته‌ای که از ابلاغ مصوبه می‌گذرد بیش از ۱۰ دستگاه و سازمان عضو ستاد مدیریت بحران استان نسبت به ارسال اطلاعات مربوط به حوزه ماشین آلات اقدام و اطلاعات ۴ دستگاه و سازمان عضو در حوزه اماکن اسکان نیز دریافت و این روند در حال تداوم است.

او در پایان جمع آوری بانک اطلاعاتی ماشین آلات و اماکن اسکان استان را زمان بر اعلام و خاطرنشان کرد: انجام این مهم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.