رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان گفت:در ۹ ماهه اول امسال تعداد ۶۲۳ برنامه و فعالیت فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان اجرا شده است.

عفت باقری امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردستان، اظهار داشت: در جلسه قبل انجمن مقرر شده بود که محوطه ورودی کتابخانه امام سجاد (ع) اردستان با استفاده از مصالح کم‌هزینه و رنگ‌آمیزی نرده‌های این مکان با همکاری شهرداری و شورای شهر انجام شود که تاکنون بخشی از آن انجام شده و قول مساعد داده شده که تا پایان سال دیگر موارد انجام شود.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه دوره‌ای در برنامه‌های مختلف، افزود: این نمایشگاه توسط سمن‌های فعال کتابخانه‌ای و اداره کتابخانه‌های شهرستان در مکان‌های پرتردد شهر از قبیل بازار روز، نمازجمعه و برنامه‌های مختلف شهرستان برپا می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت دوره‌ای، خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش کتابدار در مدارس حضور پیدا می‌کند و برنامه‌هایی از جمله خوانش کتاب و مسابقه‌های کتابخوانی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

باقری بیان کرد: همایش ویژه ویراستاران و نویسندگان کتاب در هفته کتابخوانی برگزار شد همچنین اداره کتابخانه‌های عمومی ماهیانه یک کتاب را برای مدیران شهرستان معرفی و به فرمانداری ارسال می‌کند.

او در خصوص واریزی‌های نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: خوشبختانه امسال یکی از سال‌های درخشان کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان در جذب نیم درصد بوده و شهرداری‌ها واریز‌های خوبی به نسبت سال‌های قبل داشته اند که ما هم سعی کردیم به نسبت واریزی‌ها کار‌های مثبت و خوبی را انجام دهیم و تغییراتی را داشته باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان ادامه داد: طبق مصوبه دو سال گذشته برای واریزی نیم درصد مقرر شده بود که شهرداری اردستان به صورت علی الحساب ماهانه سه میلیون تومان واریز کند و این مبلغ علی الحساب امسال تسویه شد.

باقری در خصوص برنامه‌های فرهنگی اجرا شده خاطرنشان کرد: در مجموع نه ماهه اول سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۲۳ برنامه فرهنگی را اجرا کردیم که این برنامه‌ها در سامانه فرهنگی ثبت شده و همچنین توسط نهاد کتابخانه‌های کشور امتیاز گرفته شده و حدود ۲۰۰ فعالیت فرهنگی هم در دست اقدام است و هنوز امتیاز نگرفته است.

او در خصوص تعداد اعضای موجود کتابخانه‌های شهرستان، بیان کرد: در ابتدای امسال حدود ۲۵۰۰ عضو در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشتیم که اکنون این آمار به بیش از ۴ هزار نفر رسیده همچنین در حال بروزرسانی تعداد منابع هستیم و منابع تاریخ گذشته از کتابخانه خارج و منابع جدید اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.