رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: به علت بارش برف سنگین راه ارتباطی بیش از یکصد روستای این شهرستان مسدود شد.

معروف خسروی گفت: ارتفاع برف در برخی از مناطق این شهرستان به بیش از ۵۰ سانتیمتر می‌رسد و راه ارتباطی بیش از صد روستا از مجموعه ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال مسدود شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران هم اکنون راه‌های اصلی و بین شهری خلخال از جمله راه خلخال به فیروزآباد، شاهرود، هشجین و کوثر باز و تردد خودروها با استفاده از زنجیر چرخ در سطح آنها جریان دارد.

او می گوید: با توجه به ادامه بارش برف همراه با کولاک، محدودیت دید و یخبندان سطح جاده در همه محورهای ارتباطی به مردم توصیه می‌شود تا آرام شدن شرایط جوی از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از خودروهای عمومی برای تردد به شهرهای دیگر استفاده کنند.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از ادامه بارش برف و برودت هوا در این شهرستان خبر داد و گفت: ارتفاع تجمیعی برف که از روز یکشنبه در شهر خلخال آغاز شده، به بیش از ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

گلمرادی با اشاره به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران سنجی خلخال گفت: ارتفاع برف در ایستگاه باران سنجی روستای میان‌رودان در بخش شاهرود خلخال ۴۵ سانتیمتر و شهر هشجین مرکز بخش خورشرستم حداکثر ۲۵ سانتی‌متر ثبت شده است.

به گفته او، ناپایداری هوا و بارندگی‌های برف تا پایان امروز ادامه داشته و با آغاز روز شنبه و صاف شدن هوا شاهد ورود سامانه سرد و غیر بارشی و یخبندان معابر عمومی در سطح شهر خلخال خواهیم بود.

گلمرادی می گوید: پیش بینی می‌شود دمای هوای خلخال در روز سه شنبه به ۱۴ الی ۱۵ درجه زیرصفر کاهش یافته و یخبندان و حاکمیت هوای سرد و بدون بارش تا پایان هفته تداوم یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.