رئیس شورای شهر اهواز گفت: اجرای طرح شبکه فاضلاب در مرکز شهر اهواز در آینده، افزایش ترافیک را به همراه دارد.

سیاوش محمودی گفت: همه اذعان دارند که در سال‌های اخیر بحث اول اهواز موضوع فاضلاب است، اما باید به مردم بگوییم قرار است چه کاری انجام شود و نظم شهر نیز سریعتر برقرار شود.

او می گوید: شورا‌ها یک نهاد مردمی هستند که در قانون اساسی وظایفی برای شورا‌ها مشخص شده است؛ به استناد اصل ۱۰۰ قانون اساسی و قوانین مرتبط شورا‌ها در حوزه پیشبرد مسائل حوزه‌های مختلف وظایفی بر عهده دارند.

به گفته او طبق بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها، سازمان‌ها و موسسات عمومی دولتی و غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی دارند، موظف هستند برنامه سالانه خود در چارچوب اعتبارات سالانه را تنظیم و به شورا‌های شهر ارائه دهند که هدف از این قانون، هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و مدیریت شهری است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اگر بین این مجموعه‌ها هماهنگی و انسجام اتفاق بیفتد می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه، پرهیز از دوباره‌کاری و افزایش رضایت مردم تاثیرگذار باشد.

به گفته محمودی هدف از تشکیل چنین جلساتی، مدیریت بکپارچه شهری است؛ با توجه به گستردگی و پیچیدگی شهر‌ها مدیریت یکپارچه شهری موضوع جدی در کشور است، اما اگر یکپارچگی مدیریت شهری اتفاق نیفتد هم باید حداقل دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشند تا بسیاری از مشکلات و ناهمانگی‌هایی که موجب می‌شود به مردم ضربه وارد شود، کمتر مشاهده شوند.

بروکراسی اداری که موجب می‌شود یک پروژه مدت‌ها طول بکشد نیز باید کاهش داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار