معطلی آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران به بیمارستان‌ها به بالاترین میزان در یک دهه اخیر رسید که حد نصاب جدیدی در این کشور محسوب می‌شود.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس حکایت از ان دارد که ۴۰ درصد از امبولانس‌ها در هفته منتهی به اولین روز سال جدید میلادی دست کم نیم ساعت منتظر ماندند تا بیماران اورژانسی در بیمارستان‌ها پذیرفته شوند.

افزایش شمار بیماران کرونایی و مبتلا به انفلوآنزا و برخی دیگر از بیماری‌های عفونی در کنار کمبود نیرو و امکانات در بیمارستان‌های انگلیس سبب شد شرایط بحرانی در برخی بیمارستان‌های این کشور اعلام شود.

در هفته‌های اخیر بیماران مبتلا به عفونت‌ها از هر هفت تخت، یک تخت را اشغال کرده بودند. با وجود این شرایط، آژانس امنیت بهداشتی انگلیس می‌گوید هنوز زود است بگوییم اوج بحران را پشت سر گذاشته ایم، زیرا تخت بیماران در بخش‌های بیمارستان‌ها هنوز به طور باور نکردنی پر است از بیمار.

گزارش مرکز ملی آمار انگلیس هم نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شمار مرگ افراد ۲۵ درصد بیشتر از حد معمول بوده است. بر اساس گزار ش‌های منتشر شده در انگلیس به علت تاخیر در رسیدگی به بیماران اورژانسی هر هفته تا پانصد بیمار در این کشور جان می‌بازند.

رسانه‌ها در انگلیس نیز از افزایش بیست درصدی مرگ افراد نسبت به سال گذشته خبردادند و شیوع زیر سویه‌های جدید اومیکرون و انفلوآنزا را از عمده‌ترین علت‌های افزایش شمار جان باختگان اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار