چالش بیمارستان‌های انگلیس با اتمام ذخایر اکسیژن

در بحبوحه ادامه بحران در سازمان موسوم به خدمات ملی بهداشت (ان اچ اس) NHS در انگلیس، پزشکان هشدار دادند ذخایر اکسیژن به طور خطرناکی پایین است.

 نظام بهداشت و سلامت با بودجه سالانه ۱۵۰ میلیارد پوند در انگلیس، به خاطر شیوع کووید، آنفلوآنزا، اشغال تخت بوسیله بیماران سالخورده و همچنین سرمای معمول زمستان و غیبت کارکنان تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل، به علت نبود فضای کافی در بیمارستان ها، انگلیسی‌های بیمار باید بیرون بخش‌ها از جمله در آمبولانس ها، راهروها، دفاتر بیمارستان تحت درمان قرار گیرند. این بدین معناست بیماران بیشتری که بیماری‌های تنفسی دارند، به کپسول‌های اکسیژن قابل حمل نیاز دارند که حاوی اکسیژن برای فقط حدود ۳۰ دقیقه است.

شرکت بی او سی BOC، که تامین کننده اصلی کپسول‌های اکسیژن ان اچ اس است، اعلام کرد مجبور شده است پنج نوع از کپسول‌های قابل حمل خود را سهمیه بندی کند و فقط در ازای دریافت کپسول‌های خالی، کپسول در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهد.

ان اچ اس اعلام کرد به علت افزایش تعداد بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی، شاهد «تقاضای قابل توجهی» برای کپسول‌های اکسیژن قابل حمل بوده است.

برخی منابع در شبکه بهداشت در گفتگو با تلگراف اعلام کردند ذخایر اکسیژن فقط حدود نیمی از تقاضای بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را برای کپسول برآورده می‌کند.

پزشکان در گفتگو با این روزنامه اعلام کردند اوضاع باعث می‌شود جان بیماران «به خطر» بیفتد. انجمن پزشکان انگلیس اعلام کرد چنین مشکلاتی در زمینه ذخایر اکسیژن هم اکنون یک «رویداد شایع» است.

برخی بیمارستان‌ها هشدار داده اند تقاضا برای اکسیژن که ذخایر آن از کریسمس کاهش یافته است، از موج نخست همه گیری کووید، که یکی از بدترین دوران برای بیمارستان‌ها بود، نیز بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار