الهیان گفت: کمیته حقیقت یاب که غربی‌ها برای ایران مشخص کردند در واقع کمیته مستند سازی دروغ‌ها علیه ایران است.

زهره الهیان نماینده مجلس گفت: بازداشت حمید نوری افتضاحی برای دستگاه قضایی سوئد است که خود را حامی حقوق بشر می‌داند.

وی افزود: گروهک تروریستی منافقین که امروز در کشور‌های غربی جولان می‌دهد، دستاویزی برای مانور و تطهیر خود پیدا کرده است و بنا دارد پشت این پرونده جنایات خود را پنهان کند.

الهیان در مورد استفاده ابزاری غرب از موضوع حقوق بشر علیه ایران، تصریح کرد: امروز غرب به واسطه عدم توفیقات سیاسی نسبت به ایران، از ابزار حقوق بشر علیه ملت ایران استفاده می‌کند که نمونه آن را در قضایای اخیر مشاهده کردیم؛ یک بُعد این جنگ ترکیبی مباحث حقوق بشری بود؛ در این قضایا کاملا مبرهن بود که این‌ها به دنبال کلید زدن ابعاد حقوق بشری بودند، از جمله موارد تهدید دیپلمات‌ها تا حمله به سفیر ایران است.

وی در ادامه گفت: در یک ماه چهار قطعنامه علیه ایران ثبت شد و همین امر نشان می‌دهد که تقسیم کاری در میان کشور‌های غربی علیه کشورمان صورت گرفته است.

این نماینده مجلس در مورد کمیته موسوم به حقیقت یاب که از سوی غربی‌ها برای ایران در نظر گرفته شده است، گفت: کمیته حقیقت یاب به واقع کمیته مستند سازی دروغ‌ها علیه ایران است و بنا دارند دروغ‌هایی را مطرح و با هر دستاویزی برای آن سندسازی کنند.

وی افزود: در نشست لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نیز صحبت‌ها قابل تامل است؛ در همه این اقدامات چیزی که به یقین می‌توان مشاهده کرد، این است که آمریکا با تهدید و تطمیع رای‌ها را تغییر داده و واضح است که برخی کشور‌ها تحت فشار به این قطعنامه‌ها رای مثبت دادند.

الهیان تصریح کرد: رسانه‌های آن‌ها نیز با نفرت پراکنی، ترویج خشونت و حتی آموزش خشونت سعی در ایجاد ناامنی داشتند و دست ما پر از مستندات است که به نهاد‌های بین المللی ارائه دهیم.

این نماینده مجلس، گفت: پیشنهاداتی را در ستاد حقوق بشر مطرح کردیم و مکاتباتی با مجامع حقوق بشری داشتیم؛ آخرین آن‌ها حادثه شاهچراغ بود؛ پاسخی هم مبنی بر ابراز تاسف از سوی معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به دست ما رسیده است؛ در مجموع این طراحی که علیه ایران در زمینه حقوق بشر صورت می‌گیرد و یک نمونه آن پرونده حمید نوری است، بخشی از طرح کلانی است که استمرار دارد؛ ما هم باید برای دفاع از مظلومیت مردم ایران آماده باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که حمید نوری هرچه سریع‌تر از زندان سوئد آزاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار