استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران در صورت بارش برف نباید غافلگیر شوند، بر ضرورت آمادگی همه جانبه دستگاه‌ها تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از آمادگی کامل همه دستگاه‌ها برای مقابله با بروز بحران احتمالی در استان خبر داد و گفت: مدیریت مصرف بهینه انرژی باید در اولویت‌های اصلی مردم قرار گیرد.

او با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی انرژی در گیلان از مردم خواست به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا زمستان امسال را هم با کمترین قطعی و مشکل و به خوبی سپری کنیم.

استاندار گیلان افزود: بارش برف و باران به ویژه در نقاط کوهستانی به دلیل حفظ ذخایر آبی در بالادست را نعمت الهی می‌دانیم، ولی در جلگه باید تلاش کنیم تا تبدیل به نقمت نشود.

عباسی همچنین بر ضرورت پرهیز از تردد‌های غیرضرور در مناطق مختلف گیلان تأکید کرد و گفت: در صورت مسدود شدن راه‌ها در امدادرسانی دچار مشکل خواهیم شد چه بسا ارائه خدمات امدادی امکان پذیر نباشد، باید برای همه این موارد آماده باشیم و همه این موارد در نظر گرفته و تدبیر شود.

او تصریح کرد: پلیس راه گیلان در این رابطه از طرق مختلف اطلاع رسانی کند تا با توجه به برودت هوای سرد مشکلی برای مسافران در طول مسیر‌ها ایجاد نشود.

ضرورت آمادگی همه دستگاه‌های گیلان برای خدمات رسانی

استاندار با تأکید بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها برای خدمات رسانی در زمان بارش برف و باران در گیلان گفت: سال‌های گذشته تجربه تلخ و شیرین برف را داشتیم از این‌رو باید پیشگیری‌های لازم در همه بخش‌ها انجام شود.

عباسی انسجام و وحدت دستگاه‌ها و مدیران برای خدمات رسانی در صورت بارش برف را ضرورتی جدی خواند و افزود: اگر همکاری و هماهنگی در کار‌ها نباشد حتی در صورت برخورداری از همه امکانات، تجهیزات و ناوگان خودرویی مورد نیاز باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

او با یادآوری بارش‌های سنگین برف در سال‌های گذشته گیلان با تأکید بر اینکه مدیران در صورت بارش برف نباید غافلگیر شوند، تصریح کرد: یکی از مسائل جدی در جریان این بارش‌ها در آن زمان غافلگیری مدیران بود از این‌رو آمادگی همه جانبه همه دستگاه‌ها ضروری است.

لغو مأموریت و مرخصی مسئولان گیلانی تا اطلاع ثانوی

استاندار گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها مرخصی‌ها و مأموریت‌های خارج استان خود را باید از امروز تا اطلاع ثانوی لغو کنند، گفت: تمامی مسئولان از جمله فرمانداران و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در محل مأموریت خود حضور داشته باشند.

تأمین آرد مورد نیاز برای نانوایی‌ها و سوخت جایگزین

استاندار گیلان بر تأمین آرد مورد نیاز برای نانوایی‌ها و سوخت جایگزین و نبود مشکل در این زمینه با برنامه ریزی انجام شده تأکید و تصریح کرد: هشدار‌های لازم در بخش صیادی و دریانوردی، بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه شود.

جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان

در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان امکانات و آمادگی خود را برای بارش برف و باران ارائه دادند.

به پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان؛ با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی به آسمان استان، بارش مخلوط برف و باران در مناطق جلگه‌ای و برف در کوهستان‌های گیلان به تناوب تا چهارشنبه این هفته ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.