استاندار قزوین گفت: تصمیم گیری‌ها برای تعطیلی مدارس باید زودتر اعلام شود تا باعث ایجاد نارضایتی در میان مردم نشویم.

 محمد مهدی اعلایی استاندار در نشست کارگروه اضطراری آلودگی هوا گفت: تعطیلی مهدهای کودک و مدارس ابتدایی آسیب‌های زیادی به کودکان و خانواده‌ها وارد کرده است و باید فکری به حال این موضوع کنیم. تعطیلی مدارس به قدری زیاد است که حتی صدای دانش آموزان هم در آمده است.

اعلایی گفت: با توجه به آسیب پذیری دانش آموزان در بستر فضای مجازی، باید تعطیلی مدارس به حداقل برسد.

وی افزود: آلودگی به یک موضوع مزمن در کشور تبدیل شده و به جای تعطیلی مداوم مدارس باید به سازگاری با این موضوع برسیم و دانش آموزان را به استفاده از ماسک ترغیب کنیم.

استاندار تاکید کرد: تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس باید زودتر اتفاق بیفتد تا باعث ایجاد نارضایتی در میان مردم نشویم.
اعلایی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و هواشناسی باید زمان را برای اعلام تعطیلی مدارس مدیریت کنند و در صورتی که شاهد پایداری هوا در استان هستیم، باید برای تعطیلی چند روزه مدارس اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در مواقع آلودگی هوا فقط به تعطیلی مدارس بسنده نکنیم و فراجا هم باید خوردو‌های فاقد معاینه فنی را شناسایی کند.

استاندار گفت: تعطیلی مهد‌های کودک با توجه به اینکه اکثر خانواده‌ها شاغل هستند باعث ایجاد مشکلات در خانواده‌ها شده است و با توجه به اینکه در مهد‌های کودک، بچه‌ها را در فضای باز قرار نمی‌گیرند، باید در مورد تعطیلی مهد‌های کودک بازبینی شود.

اعلایی همچنین گفت: مانند تهران، در موضوع دورکاری کارکنان هم باید تصمیم گیری شود تا بتوانیم از همه زمینه‌ها برای کاهش آلودگی هوا استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.