کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش باران با هسته سرد از اواخر وقت فردا آسمان استان را در بر می‌گیرد.

ساسان رستمی، کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام اظهار داشت: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا فعالیت خود را در استان ایلام آغاز می‌کند و این روند تا اواخر وقت روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه از بارش‌های موثر و مطلوبی برخوردار است و نسبت به سامانه امروز بارش‌های آن قوی‌تر و بیشتر خواهد بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی در مورد دامنه پراکنش این سیستم هم توضیح داد: این سامانه در کل استان فعال خواهد بود، اما فعالیت آن در نواحی شمالی زودتر از سایر نقاط آغاز می‌شود.

رستمی ادامه داد: باتوجه به هسته سرد آن احتمال بارش برف همراه با باران در نواحی سردسیر و ارتفاعات دور از ذهن نیست.

وی اضافه کرد: این سیستم همراه با بارش باران، برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، وزش باد نسبتا شدید، مه آلودگی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و کاهش دید است.

کارشناس هواشناسی ایلام در مورد دمای هوا هم گفت: هنگام فعالیت سیستم دمای هوای روزانه کاهش می‌یابد و بعد از عبور سیستم نیز افت دمای صبح و بروز پدیده یخبندان صبحگاهی رخ می‌دهد.

رستمی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد، مه آلودگی در گردنه‌ها و کاهش دید ماشین‌های عبوری و افت دما از پیامد‌های این سیستم بارشی خواهد بود.

وی در مورد سیستم بارشی امروز هم توضیح داد: این سامانه دارای بارش پراکنده و ضعیف است که تا آخر امروز نیز از استان خارج می‌شود.

رستمی یادآور شد: رانندگان با توجه به لغزنده بودن معابر عمومی و نیز مه آلودگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.