استاندار کردستان اعلام کرد تا هفته آینده، مشکل پوشش تلفن همراه جاده جدید سنندج - مریوان برطرف می شود.

اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: پروژه های بازدیدی امروز از جمله پروژه تقاطع غیر همسطح گاران هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و اعتبار تخصیص داده شده در کار هزینه شود.

استاندار کردستان عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران پروژه تقاطع غیر همسطح گاران را نشان از ضعف مدیریتی دانست و گفت: پروژه ای که در حال کار است، باید اعتبارات تخصیص داده شده در آن هزینه شود و عدم پرداخت شش ماه از حقوق کارگران این پروژه غیر قابل قبول نیست.

او افزود: مسئولان وقت تعارف با یکدیگر را ندارند و باید هر ساعت پاسخگو مسئولیت های خود باشند.

استاندار کردستان در ادامه یکی از مطالبات مردم شهرستان مریوان را پوشش مخابراتی و آنتن دهی مسیر جاده سنندج به مریوان عنوان کرد و اظهار داشت: تا هفته آینده پوشش آنتن دهی در این جاده کامل خواهد شد.

مریوان نیازمند توجه جدی مسئولان استانی است

فرماندار مریوان نیز در این نشست بیان کرد: مسئولان استان مریوان را به عنوان شهری مهم و تأثیرگذار اما با چالش و مشکلات بسیار باور داشته باشند و دولت با مداخله مثبت ورود کند.

اسماعیل احمدی به وضعیت سرانه آموزشی و پرورشی در شهرستان مریوان اشاره کرد و اضافه کرد: سرانه آموزش و پرورش شهر مریوان پایین تر از میانگین استانی است و نیازمند مداخله اورژانسی است.

او خاطرنشان کرد: جاده های ارتباطی شهرستان مریوان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی با مشکلات جدی روبه‌رو است.

فرماندار مریوان افزود: حدود ۵۰ درصد از مطالبات مردم لین شهر مربوط به موضوع آبفا بوده و اکنون به صفر رسیده است.

او اذعان کرد: با وجود همه اینها همچنان در بحث تامین آب آشامیدنی مناسب برای تمام شهروندان دچار مشکل هستیم.

فرماندار مریوان به پایین بودن سرانه ورزشی ، عدم دسترسی راحت مردم به کتابخانه ها و نشریات و ... اشاره کرد و گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیز شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و وضعیت فلاکت با توجه به وضعیت بی کاری در این شهر بالای ۵۰ درصد است.

احمدی اضافه کرد: اشکال و ابعاد خشونت ، طلاق واعتیاد و تاب آوری اجتماعی در این شهر بسیار پایین است و به همین دلیل است که بخشی از تنش ها در مریوان به صورت مضاعف خود را نمایان می کند.

او تاکید کرد: مریوان شهر مهمی است و امنیت آن تنها تامین کننده امنیت یک شهر نیست و برهم‌خوردن امنیت مریوان برهم زننده امنیت استان و چه بسا کشور است و طبعات آن کشور را در بر می گیرد.

احمدی یادآور شد: در کمتر جایی از فاصله ۱۵ کیلومتری مرز امنیت قریب به ۲۰۰ هزار نفر تامین می شود و این از جمله های کار های مهم نظام جمهوری اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.