دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی)   می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید: 

۱: بر اساس شواهد به دست آمده، رانندگانی که از تلفن همراه در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند، ۴ بار بیش از دیگر رانندگان در معرض خطر تصادف قرار دارند؛ تحقیقات محققان نشان داده است که استفاده از نلفن همراه، زمان واکنش راننده به اتفاقات پیرامونی خود را از ۰.۶ ثانیه به ۱.۴ ثانیه افزایش می‌دهد و این یعنی خطر!

۲: سرعت گیر‌هایی که در خیابان‌ها می‌بینید برای کم کردن سرعت رانندگان بسیار ضروری است،  برای عبور کردن از این سرعت گیر‌ها بسیاری از رانندگان عادت دارند که ترمز را هم فشار داده و فشاری بسیاری در این لحظه به سیستم ترمز وارد می‌شود.

۳: بسیاری از رانندگان عادت دارند دست خود را بر روی اهرم دنده می‌گذارند و آماده تعویض دنده هستند، اما همین باعث فشار به اهرم دنده می‌شود و به مرور آن را فرسوده می‌کند که بهترین کار این است که هر دو دست بر روی فرمان باشد و تنها زمانی که قصد تعویض دنده را دارید دست خود را بر روی اهرم دنده قرار دهید.

۴: زمانی که سرعت خودروی شما بالا است و در همین لحظه نیز با فشار دادن ناگهانی پدال ترمز اقدام به توقف خودرو می‌کنید، در واقع به فرسایش لنت و دیسک ترمز کمک کرده اید و بهترین کار این است همیشه در مواقع رانندگی با حواس جمع حرکت کنید که لازم نباشد چنین کار‌هایی را نیز سریعا انجام دهید.

۵: مواقعی که رانندگان قصد دارند در یک فضای کوچک پارک کنند به طور معمول بار‌ها دنده را از حالت عقب به جلو برده و درست در مواقعی این کار را انجام می‌دهند که حرکت به سمت عقب خودرو در جریان است. وقوع این کار باعث می‌شود که فشار زیادی به سیستم انتقال قدرت وارد شده و دلیل آن هم این است که این قطعات مجبور هستند در خلاف جهت حرکتی که در حال انجامش بودند حرکت کنند و برای جلوگیری از این فشار بهتر است در ابتدا کمی صبر کرده تا حرکت در حال جریان کامل شود سپس اقدام به حرکت بعدی کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: رانندگی ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار