درگاه ملی مجوز‌ها اعلام کرد: از نظر فنی درگاه ملی مجوز‌ها و سامانه نوین اصناف به هم متصل شدند و انتظار می‌رود از ابتدای بهمن همه مجوز‌های صنفی به صورت کاملا الکترونیک صادر شوند.

درگاه ملی مجوز‌ها با صدور اطلاعیه‌ای درباره مجوز‌های صنفی اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد مجوز‌های کسب وکار در ایران، پروانه‌های صنفی هستند که تابستان گذشته با همکاری مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف کشور، فرماندهی انتظامی و وزارت بهداشت درمان، شرایط و مدارک حضور آن‌ها مدون شده و به تصویب هیات مقررات زدایی رسیده است.

در ابتدای آبان امسال به درخواست مشترک اتاق اصناف و وزارت صمت، صدور الکترونیک پروانه‌های صنفی از درگاه ملی مجوز‌ها به مدت ۳ ماه عقب افتاد. با نزدیک شدن به پایان این مهلت، خوشبختانه از نظر فنی درگاه ملی مجوز‌ها و سامانه نوین اصناف به هم متصل شدند و انتظار می‌رود از ابتدای بهمن ماه همه مجوز‌های صنفی به صورت کاملا الکترونیک، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شوند.

عملیات ثبت درخواست و صدور مجوز‌ها مطابق با قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و مصوبات هیات مقررات زدایی پیش خواهد رفت.

درگاه ملی مجوز‌های کشور ضمن تشکر از اهتمام وزارت صمت و اتاق اصناف در تصویب شرایط و الکترونیک کردن فرایند صدور پروانه‌های کسب، از متقاضیان این نوع مجوز‌ها به خاطر تاخیر چند ماهه در صدور الکترونیک آن‌ها عذرخواهی می‌کند و به کسانی که قصد دارند در این فرایند اخلال ایجاد کنند هشدار می‌دهد، دوران سوءاستفاده از امضا‌های طلایی و به حضور طلبیدن متقاضیان مجوز، به پایان رسیده و لازم است همگان به حکم قانون کاملا تمکین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار