هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و خدماتی از ابتدای کار دولت سیزدهم در شهرستان طبس هزینه شده است.

رحیمی  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در جمع مردم بخش دیهوک گفت: دولت برای شتاب بخشی به طرح‌های عمرانی و خدماتی این شهرستان تا هفته دولت امسال هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان کمک کرده است.

او افزود: در این مدت آبرسانی به دهستان کویر با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

به گفته رحیمی با پیگیری نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس، استاندار وقت و مدیرکل راه و شهرسازی، محور طبس - دیهوک در قانون بودجه کشور ردیف اعتبار ملی مستقل گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های دوبانده این شهرستان گفت: ۲۰ کیلومتر از محور دیهوک - بیرجند (سه راهی راهداران به سمت بیرجند) در مراحل نهایی ساخت قرار دارد و ۱۷ کیلومتر از محور دیهوک - راور (کیلومتر ۱۴۰ به انتهای حوزه) تا عید زیر بار ترافیک می‌رود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در حوزه نگهداری جاده‌ها ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۰ کیلومتر ماسه آسفالت شده و ۳۰ میلیارد تومان هم در حوزه ابنیه فنی تبدیل آبنما به پل در محور‌های دیهوک هزینه شده است.

مشکل افت ولتاژ بخش دیهوک برطرف می‌شود

رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس همچنین با اشاره به مشکل افت ولتاژ و قطعی برق در بخش دیهوک گفت: طبق تفاهم نامه سه جانبه استانداری، شهرک‌های صنعتی و برق منطقه خراسان پست ۱۳۲ کیلوولت برق دیهوک با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان نهایی شده است.

به گفته او تاکنون ۷ میلیارد تومان از این اعتبار را شهرک‌های صنعتی و ۱۲ میلیارد تومان را استانداری پرداخت کرده و این پست برق تا قبل از پیک برق سال ۱۴۰۲ وارد مدار شود تا مشکل افت ولتاژ و اشتغال زایی در بخش دیهوک برطرف شود.

رحیمی ادامه داد: انتقال برق از دیهوک به نایبند به طول ۸۵ کیلومتر در حال اجرا است که تاکنون ۵۰ کیلومتر کار شده و ۱۰ کیلومتر به پیمانکار تحویل مسیر شده و حدود ۲۵ کیلومتر دیگر باقیمانده که نیاز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

برچسب ها: طرح عمرانی ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.