مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در ۳۵ مدرسه متوسطه اول استان خبر داد.

سرهنگ امانتی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس استان گفت: این طرح به منظور تحقق برنامه‌های مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی اجرا می‌شود.

او افزود: طرح شهید بهنام محمدی به عنوان سند اعتلای بسیج دانش آموزی شناخته شده و امسال پنجمین  سالی است که این طرح در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

سرهنگ امانتی اظهار کرد: ۳۵ آموزشگاه متوسطه اول مجری این طرح هستند و ۱۰۳ سرگروه در مدارس برنامه‌های مربوط به طرح شهید بهنام محمدی را دنبال می‌کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هر مدرسه ۳ سرگروه حضور دارند، بیان کرد: این سرگروه‌ها بسیجیان فعالی هستند که بیشترین برنامه‌ها را در سطح مساجد استان اجرا می‌کنند.

او با بیان اینکه این طرح ۳ ضلع مدرسه، مسجد و خانه را به یکدیگر متصل می‌کند، عنوان کرد: طرح شهید بهنام محمدی هم جهت با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اجرا می‌شود و ۹ مرحله برنامه علمی از جمله مسابقات علمی در آن برگزار می‌شود.

سرهنگ امانتی تصریح کرد: یکی از مزایای اجرای این طرح در مدارس این است که اقبال دانش آموزان نسبت به حضور و ثبت نام در اینگونه مدارس بیشتر می‌شود و والدین نیز از این مدارس استقبال می‌کنند، زیرا برنامه‌های تربیتی در آن اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: ۲ قرارگاه تربیتی دیگر به نام‌های شهید مهرداد عزیزاللهی و محمدحسین فهمیده را در مدارس ابتدایی دوره دوم و متوسطه دوره دوم تشکیل داده ایم که در هر قرارگاه، ۲۰ مربی فعال هستند و ۲۰ مدرسه در هر قرارگاه در نظر گرفته شده اند که سازوکار‌های این دو با سازوکار طرح شهید بهنام محمدی یکی است، اما برنامه‌ها متناسب با سن دانش آموزان متفاوت است.

او همچنین از احیای طرح‌های صالحین در کلاس‌های درس خبر داد و گفت: باید در هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی سطح استان، برنامه‌های خود را اضافه کنیم تا دانش آموزان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار