استاندار همدان گفت: حمایت از تولید و احیای واحد‌های راکد، تعامل مثبت با بخش خصوصی و تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از دغدغه‌های جدی آیت الله رئیسی است.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: استاندار همدان با تشریح برخی موارد مطرح شده در نشست مشترک اعضای هیات دولت با استانداران سراسر کشور که ۱۱دیماه امسال در تهران برگزار شد، گفت: حمایت از تولید و احیای واحد‌های راکد، تعامل مثبت با بخش خصوصی و تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از دغدغه‌های جدی آیت الله رئیسی در این دیدار بود.

او گفت:ایجاد شرایط و زمینه مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه‌های گوناگون، حضور در متن جامعه، گفتگو با قشر‌های مختلف مردمی به ویژه روستاییان و نیز رسیدگی به مشکلات و مسایل مردم در ابعاد مختلف از دیگر تاکید‌های شخص رئیس جمهور از استانداران بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با دقت و سرعت و با رعایت کرامت پاسخگوی مراجعان باشند، گفت: ارباب رجوع، ارباب است و ما مسوولان خدمتگزار مردم هستیم و باید این موضوع در اقدام و عمل پیاده شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز رسیدگی به مشکلات مردم است، تصریح کرد: مدیران باید این موضوع را مراقبت کنند و به زیرمجموعه خود تاکید شود که به خواسته‌های مردم رسیدگی کامل صورت گیرد و اگر مغایرت با قانون دارد پاسخ لازم و با توام با احترام و ادب به شخص مراجعه کننده داده شود.

او گفت: بازدید‌های سرزده از دستگاه‌های مختلف اجرایی و همچنین دیدار چهره به چهره با مردم و با رویکرد حل مشکلات آن‌ها تا حصول نتیجه از دیگر درخواست‌ها و دستورات رئیس جمهور به استانداران بود که این امر خود بیانگر و مصداق عینی از مردمی بودن دولترمدان سیزدهم است که باید به عنوان یک اولویت مهم به همه استان‌ها نیز تعمیم یابد.

استاندار همدان تاکید کرد: در این دیدار رئیس جمهور در خصوص تعامل هر چه بیشتر وزرا با استانداران، حمایت از تولید، مبارزه با فساد، استفاده از نیرو‌های نخبه، توانمند و جوان برای حل مشکلات ازدیگر اولویت‌های این دولت مردمی است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: البته در راستای تاکید‌ها و مطالبات جدی رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم برخی مانع تراشی هم وجود دارد که با توجه به تفویض اختیاری که آیت الله رئیسی به استانداران داده می‌توان با درایت و یا با تذکر و سایر مولفه‌ها این موانع را در است رفع کرد.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از رویکرد اصلی دولت سیزدهم و به ویژه شخص رئیس جمهور حمایت از واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است که همین موضوع نیز اولویت اساسی در استان همدان است و تاکنون بالای ۹۰ واحد راکد در بخش‌های مختلف به چرخه تولید بازگشته است.

او با اشاره به بهانه تراشی برخی بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات به بخش تولید هم گفت: سنجش و ارزیابی عملکرد بانک‌ها در استان همدان آغاز شده است و هرگونه بهانه تراشی آن‌ها در مسیر تسهیل گری و ارایه تسهیلات به تولید با قوت و جدیت پیگیری می‌شود و باید احساس مسئولیت و دغدغه بیشتری در اندیشه رفع مشکلات مردم و تقویت بخش تولید باشند.

مقام عالی دولت در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین تکمیل پروژه‌های زیر ساختی مانند آبرسانی و تکمیل تصفیه خانه و سایر طرح‌های زیربنایی در حوزه‌های مختلف راه، صنعت، آموزش، سلامت، مسکن، گردشگری و کشاورزی از مهمترین اولویت‌های استان برای تامین اعتبار است که توجه ویژه‌ای در سفر مردادماه امسال رئیس جمهور به استان برای اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها شده است.

او افزود: در سفر استانی رئیس جمهور ۲۰ طرح شاخصی و توسعه محور در استان نیز شناسایی شد که اعتبار لازم برای این طرح‌ها پیش بینی و مصوب شد و با بهره برداری از آن‌ها شاهد تحولات چشمگیری و پیشرفت همه جانبه این استان خواهیم بود.

استاندار همدان ادامه داد: همچنین با همکاری مجموعه وزارت راه و شهرسازی اقدامات و حمایت‌های لازم برای تامین زمین نهضت ملی مسکن انجام می‌شود تا این طرح که از مطالبات جدی دولت است به زودی به سرانجام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بابا من زن سرپرستم برا ی چی سهام ندارم با این وضع چطور زندگی کنم کسی نیست صدای مارو بشنود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
کاملا مشخص هست