استاندار همدان گفت: در ارزیابی های انجام شده، این استان در پیشرفت و توسعه گلخانه‌ها رتبه ۶ کشور در اختیار دارد.

 علیرضا قاسمی فرزاد در پنجمین جلسه ستاد گلخانه‌های استان، افزود: از معیارهای ارزیابی مدیران و فرمانداران، میزان کشت گلخانه‌، سطح آموزش و ترغیب کشاورزان به کشت گلخانه‌ای است و با مدیران و مسئولانی که از تولید حمایت نکنند قطع همکاری می‌شود.

او اضافه کرد: زمینه‌‌های لازم برای سوق دادن زمین های مستعد استان به سمت کشت گلخانه‌ای فراهم می‌شود.

پارسال میزان کشت‌گلخانه‌ای در استان ۱۷۰ هکتار بود و در سال ۱۴۰۱ به ۲۲۰ هکتار افزایش یافته است.

استاندار همدان گفت:  پیش از سال ۱۴۰۰، طی دوره ۲۰‌ساله به طور متوسط در هر سال ۱۰/۸ هکتار روند توسعه سالانه گلخانه‌های استان بوده است و از آغاز ۱۴۰۰ تاکنون در دولت  سیزدهم، ۳۷/۳ هکتار گلخانه عملیاتی شده است و تا پایان سال نیز ۵۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی فرزاد گفت:  با توجه شرایط کم آبی، امنیت و اقتدار غذایی، بهره‌وری و حمایت از تولید و توسعه گلخانه‌های اجتناب ناپذیر است.  

از مولفه‌های مهم در بخش کشاورزی آب است که کشت گلخانه‌ای باعث می‌شود مصرف آن به کمترین میزان برسد.

او با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌‌ای با رویکرد محصولات جدید، نقش موثری در تولید، اشتغال‌زایی و بهره‌وری در استان دارد افزود:  با توجه به هدر رفت منابع آبی باید هرچه سریع‌تر توسعه گلخانه‌ها حتی بیش از میزان تکلیفی، به طور جدی در دستور‌کار قرار گیرد.

استاندار همدان افزود:  به دنبال این هستیم تا شهرک‌های گلخانه‌ایِ خصوصی بیش از پیش توسعه پیدا کند؛ زیرا می‌تواند ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و بهره‌وری چشم‌گیری به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.