مهم‌ترین حوادث ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودرو قاچاقچی و کشف حشیش و تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در بازرسی از سواری پژو در شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک‎‌زاده گفت: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین گشت‌زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد.

او با بیان اینکه راننده پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از آن سواری، ۷۰ کیلوگرم حشیش و ۸ کیلوگرم تریاک (در مجموع ۷۸ کیلوگرم مواد مخدر) کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

جاساز تریاک زیر بار پرتقال و یونجه

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۲۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در بازرسی از دو دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: مأموران انتظامی نی‌ریز در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه کامیون و وانت نیسان حامل بار پرتقال و یونجه مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این دو خودرو، در مجموع ۱۲۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر بار پرتقال و یونجه جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه هر دو راننده قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراتحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق قطعات خودرو‌های سنگین در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق کابل و باطری خودرو‌های سنگین با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در محدوده جنوب شرق شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری "۴۰ سلطان آباد" قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری با همکاری پایگاه تجسس این فرماندهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه یک سارق را در این زمینه شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت قطعات از خودرو‌های سنگین اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارق مقادیری اموال مسروقه از قبیل انواع کابل و باطری خودرو کشف شد.

سرهنگ شجاعی گفت: چنانچه در سال جاری سرقت مشابهی از خودرو شهروندان صورت گرفته و تاکنون کشف نشده است، جهت پیگیری آن به پایگاه تجسس پلیس واقع در شیراز- میدان گل سرخ-بلوار شیرودی- کلانتری ۲۰ گل سرخ- طبقه فوقانی مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

پارکینگ ایستگاه ۲۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: طرح انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسایط نقلیه متخلف در سطح شهرستان آباده طی ۷۲ ساعت گذشته توسط ماموران انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در نتیجه این طرح ۲۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، گفت: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت و پلاک‌های دارای دستور مقام قضائی از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی آباده گفت: این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود به صورت قانونمند تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.