دادستان همدان گفت: باید با بهره گیری از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک مسائل در سطح کلان آسیب شنایی، بررسی و برنامه جامع ترافیکی تدوین شود.

حسن خانجانی موقر صبح جمعه در پنجمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه‌ی استان همدان با موضوع معضل ترافیکی شهری، سرویس مدارس را به عنوان یکی از عوامل اصلی ترافیک صبحگاهی دانست و گفت: می‌توان با افزایش شرکت‌های مینی‌بوسرانی، پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی، افزایش دوربین‌های پلاک خوان، تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر شرکت کنترل هوشمند ترافیک و ویژه‌تر ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه، تا حدودی گره معضل ترافیک شهر‌ها را برطرف ساخت.

او با تأکید بر اینکه باید معضلات ترافیکی ریشه‌ای حل شود، گفت: برخی راهکار‌های ارائه شده برای رفع این مشکل در یک منطقه به صورت موقت است و جوابگوی بلندمدت نیست، بنابراین باید با بهره گیری از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک مسائل در سطح کلان آسیب شنایی، بررسی و برنامه جامع ترافیکی تدوین شود.

اوموضوع سرویس مدارس و استفاده عمده از سواری‌ها را به عنوان یکی از عوامل اصلی ترافیک شهری عنوان کرد و افزود: این در حالی است که می‌توان با تغییر نگاه برای توسعه زیرساختی به سمت افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی رفت.

دادستان همدان تصریح کرد: کنار گذاشتن روش‌های قدیمی و نوسازی اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های فرسوده، توسعه زیربنایی و افزایش شرکت‌های مینی‌بوسرانی درون شهری، کاری است که باید شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها با فعال کردن بخش خصوصی شکل دهند.

خانجانی موقر عنوان کرد: چنانچه خدمات دهی در بخش خودرو‌های عمومی به مردم مناسب و مطلوب باشد، با توجه به ارزان‌تر بودن و امنیت بیشتر، استفاده از مینی بوس و اتوبوس بیش از پیش مورد اقبال عموم قرار می‌گیرد.

او خطاب به شهرداری گفت: شهرداری تنها می‌خواهد خود پایه اصلی کار شود! این چه منطقی است؟ چرا از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار در این حوزه استفاده و استقبال نمی‌کنید؟

دادستان همدان افزود: می‌گوئیم برای کنترل ترافیک از پارکینگ مکانیزه استفاده کنید پاسخ می‌دهند؛ منابع مالی آن را نداریم، در حالی که نیاز نیست خود شهرداری در این زمینه هزینه کند، بلکه به راحتی می‌تواند با بهره گیری از بخش خصوصی مشکل را حتی با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به آنان برطرف سازد.

خانجانی موقر عنوان کرد: شهرداری همچنین برای اجرای پارک حاشیه‌ای (شرکت کنترل هوشمند ترافیک) و یا شرکتی مشابه آن هرچه سریع‌تر عمل کرده و نتیجه را گزارش دهد.

او ادامه داد: برای جلوگیری از راه اندازی مدارس غیردولتی در خیابان‌های مستعد ترافیک، به آموزش و پرورش ابلاغ شده؛ از این پس هرگونه راه اندازی مدارس غیردولتی و یا حتی راه اندازی مؤسسات آموزشی آزاد باید با ملاحظات ترافیکی باشد.


دادستان همدان الگوبرداری از برنامه شهر‌های موفق در کنترل ترافیک، افزایش دوربین‌های پلاک خوان و بهره مندی بیشتر از پایش تصویری و همچنین ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح جامعه را از دیگر مواردی برشمرد که باید به آن برای حل معضل ترافیک توجه ویژه‌ای داشت.

خانجانی موقر تصریح کرد: سابقا پلیس راهنمایی و رانندگی، آموزش‌های ترافیکی به نسبت خوبی داشت، اما این روز‌ها خبری از برنامه‌های این چنینی نیست. لازم است با همکاری شرکت‌های بیمه در این باره اقدام مناسبی بشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.