مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در مسیر احیای بافت تاریخی از تجربه دیگر شهر‌ها استفاده کنیم.

محسن معصوم علیزاده با بیان اینکه باید در مسیر احیای بافت تاریخی نیم نگاهی به تجربه‌های دیگر شهر‌های کشور و همچنین کشور‌های جهان داشته باشیم افزود: ارتباطات بسیار خوبی میان میراث‌فرهنگی و شهرداری همدان به وجود آمده است که در آینده نزدیک نتیجه این تعاملات را شاهد خواهیم بود و در عرصه میدانی ظهور و بروز آن را شهروندان می‌بینند.

او با بیان اینکه در رابطه با ثبت جهانی منظر شهری تاریخی از هگمتانه تا همدان، جلسات متعددی برگزار شده است و امید است که در این مسیر بتوانیم همکاری نتیجه بخشی با شهرداری داشته باشیم، گفت: برای به سرانجام رساندن ثبت جهانی هگمتانه نیازمند همکاری بیش از پیش هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: شایسته است در مسیر احیای بافت تاریخی همدان، نیم نگاهی به تجربه‌های دیگر شهر‌های کشور و همچنین کشور‌های جهان داشته باشیم.

معصوم علیزاده گفت: لازم است نظارت‌ها در سطح شهر افزایش یابد تا عده‌ای سودجو اقدام به تخریب خانه‌های میراثی و برج سازی نکنند.

او اظهار داشت: این دو نهاد با تعامل یکدیگر می‌توانند در بخش‌های مختلف تسهیل روند سرمایه‌گذاری ساخت و ساز واحد‌های اقامتی، معرفی آثار تاریخی و گردشگری، برپایی نمایشگاه‌ها و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی خدمات ارائه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که با معرفی آن می‌توان آنگونه که در شأن استان است به مردم کشور و جهان شناسانده شود.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه شهرداری با مشوق‌هایی در خصوص تخفیف عوارض برای جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند برنامه‌ریزی کند، گفت: سرمایه گذاران در ساخت تاسیسات گردشگری با تعامل و همکاری شهرداری می‌توانند در روند ساخت و ساز تسریع داشته و هرچه سریعتر توسعه پیدا کنند.

حسینی شهردار همدان نیز در این نشست گفت: اعتبارات بسیار خوبی را به‌منظور مرمت جداره خیابان بوعلی درنظر گرفته این و قطعا نگاه ویژه‌ای را به پیاده راه‌های بوعلی و اکباتان داریم.

شهردار همدان افزود: شهرداری و شورای شهر نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری در همدان دارند و به همین منظور ایجاد کمیته مشترک بین شهرداری و میراث‌فرهنگی تسهیل‌گر بسیاری از امور خواهد بود.

حسینی افزود: مرمت کاروانسرا‌های قدیمی داخل شهر و حفظ بنا‌ها و خانه‌های تاریخی از اولویت‌های شهرداری برای جذب بیشتر گردشگر است.

او اظهار داشت: تعاملات بسیار خوب دوسویه در حال شکل‌گیری است و عمده سیاست‌های فعلی شورا و شهرداری به سمت و سوی حفظ میراث‌فرهنگی و رونق گردشگری است.

شهردار همدان بیان کرد: حفظ محور فرهنگی و تملک بنا‌های تاریخی شهر و پرداخت تسهیلات در بنا‌های تاریخی بعنوان اهرم‌های تشویقی در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار