دریایی گفت: به دنبال نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج، بهمن ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

علی اصغر دریایی در بازدید از نگارخانه هنر سنندج گفت: به دنبال دریافت پیشنهادات تعدادی از هنرمندان نامی عرصه هنر‌های تجسمی استان در خصوص نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج و اختصاص اعتبار ویژه‌ای به این پروژه فرهنگی و هنری در بهمن ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: نگارخانه هنر سنندج در بهترین و پر رفت و آمدترین نقطه شهر سنندج و مشرف بر پیاده راه فردوسی محلی بسیار مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنر‌های تجسمی و عرضه و فروش آثار و محصولات فرهنگی و هنری همچنین فعالیت‌های ترویجی عرصه فرهنگ و هنر است.

او اضافه کرد: هنر‌های تجسمی و نمایشگاه‌های این عرصه بسیار وسیع و تاثیرگذار در انواع و اقسام هنرها، نیاز به مکانی جذاب و دارای شرایط لازم برای ارائه و نمایش و عرضه و فروش آثار خویش دارند.

دریایی ضمن اشاره به اختصاص اعتبار ویژه‌ای برای نوسازی و تغییرات اساسی در این مکان هنری تصریح کرد: این گالری سال‌های سال محل برگزاری بهترین نمایشگاه‌ها و رویداد‌های هنری از سوی هنرمندان نامی استان بوده است، براین اساس نیاز بود مجدداً بازسازی و با طرح و ایده‌ای نو طراحی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی آثار هنری، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های هنری، برنامه ریزی برای تدارک دوره‌های آموزشی برای هنرمندان، چاپ کتاب از آثار هنری هنرمندان، ایجاد کرسی‌های هنراندیشی تخصصی در شاخه‌های مختلف هنر‌های تجسمی از دیگر اهدافی است که امیدوارم در این گالری مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

گفتنی است در حال حاضر ۱۱ گالری وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.