پنجمین دوره تربیت حافظان کل قرآن با تجلیل از حافظان برگزیده در مؤسسه قرآن دارالتحفیظ شافع باران کردستان مسجدالنبی سنندج برگزار شد.

 مدیر مؤسسه قرآن دارالتحفیظ شافع باران کردستان در مراسم تجلیل از حافظان قرآن پنجمین دوره تربیت حافظان کل قرآن که در این مؤسسه برگزار شد، ضمن تبریک به حافظان قرآن، گفت: جامعه با قرآن زنده و به برکت قرآن متحول می‌شود.

سیداحسن میرزایی‌زاده با اشاره به اینکه هرچه ما به قرآن بیشتر اهمیت دهیم و بیشتر با آن انس بگیریم تأثیرات آن در زندگی ما بیشتر و پر رنگ‌تر می‌شود، افزود: باید قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در مسیر عمل به اهداف عالیه آن گام برداریم.

او بیان کرد: خدا نور مطلق است و برای اینکه بتواند جان انسان‌ها را نورانی کند، انبیا و اولیای الهی را فرستاده تا دل و جان انسان را با قرآن نورانی کنند.

میرزایی زاده با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و مقید نبودن به نماز ایجاد شده است، افزود: ما باید فلسفه قرآن و نماز را برای فرزندانمان بازگو کنیم تا شاهد تأثیرات آن در زندگی باشیم.

اوبا اشاره به اینکه حافظان قرآن در بهشت جایگاهی والا دارند و پاداش آنان دو چندان خواهد بود، افزود: پیامبر اکرم (ص) در این باره می‌فرماید: «درجات بهشت به تعدد آیه‎های قرآن است. وقتی که صاحب قرآن وارد بهشت شود، به وی می‎گویند بخوان و بالا برو، که هر آیه‎ای را درجه‎ای است. پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه‎ای نیست». همچنین در روایات دیگر بیان شده که «حافظان قرآن توان شفاعت کردن دیگران را نیز دارند».

گفتنی است؛ در پایان چند برنامه فرهنگی و قرآنی برگزار و از حافظان کل قرآن پنجمین دوره حفظ قرآن مؤسسه دارالتحفیظ شافع باران سنندج تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.