رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، ۹۵ هزار و ۸۵۵ کودک زیر ۲ سال در مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه اهواز، علیه بیماری سرخک واکسینه شدند.

بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: بیماری سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که حتی با وجود واکسن ایمن و موثر، سالانه ۱۴۰ هزار نفر در جهان جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند.

او می‌گوید: برنامه واکسیناسیون سرخک در کشور ما با واکسن (MMR) و در دو نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی انجام میشود.

بختیاری نیا گفت: علائم بیماری سرخک معمولاً با تب بالا، آبریزش بینی، سرفه، قرمزی و آبریزش چشم آغاز و به دنبال آن با ظاهر شدن بثورات (راش) بر روی صورت، بالای گردن و سایر نقاط بدن بروز می‌کند.

به گفته او بیماری سرخک می‌تواند عوارض جدی در کودکان زیر ۵ سال از جمله کوری، تورم مغز، اسهال شدید و کم آبی بدن، عفونت گوش یا دستگاه تنفسی، ذات الریه و در نهایت مرگ ایجاد کند.

بختیاری نیا گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، ۹۵۸۵۵ کودک زیر ۲ سال در مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور اهواز، بر علیه بیماری سرخک واکسینه شدند.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در سالجاری ۳۰۷ مورد مشکوک به بیماری سرخک توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر مراکز بهداشت بررسی و تحت مراقبت قرار گرفتند، از این تعداد دو مورد از نظر بیماری سرخک مثبت گزارش شد و خوشبختانه با واکسیناسیون بموقع کودکان در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت هیچ مورد عارضه دار یا فوت ناشی از بیماری در سالجاری گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.