احیاء بیش از ۳۵۰ واحد صنعتی راکد در خراسان رضوی

 معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰ واحد صنعتی راکد در استان احیاء شده و در چرخه توسعه اقتصاد کشور قرار گرفته است.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با حضور در جمع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد گفت: فاصله بین دانشگاه و صنعت بسیار زیاد است و طرح‌های دانشگاهی در ارتباط نزدیک با صنعت می‌تواند منجر به تحول شود.

او افزود: توجه به اقتصاد دانش بنیان، منجر به ایجاد پردیس‌های کشاورزی، صنایع معدنی، صنایع خلاق و فرهنگی، فناوری اطلاعات، سلامت، راه و شهرسازی و صنعت شد و هر پردیس نیز بین سه تا پنج ماموریت راهبردی استان را مد نظر قرار داده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشور ما اکنون در حال توسعه است، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته انقلاب علمی در کشور ما شکل گرفته است و باید بتوانیم اقتصاد کشور و استان را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان متحول کنیم و در نهایت به بازار‌های کشور‌های دیگر نیز دست پیدا کنیم.

ابوالفضل چمندی بیان کرد: ایجاد این پردیس‌ها منجر به افزایش ۶۳ درصد میزان صادرات فناوری ها، محصولات و خدمات شرکت‌های عضو نسبت دوره مشابه سال قبل خود شد، همچنین افزایش ۳۵ درصد ایجاد اشتغال مستقیم در شرکت‌های عضو پارک و مراکز رشد را نیز رقم زد.

او تصریح کرد: تمرکز بر اقتصاد دیجیتال و طرح‌های پیشران در این حوزه از جمله طرح تولید اولین سرور تماماً بومی را می‌توان از مهمترین اقدامات در حوزه دانش بنیان استان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار