مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مرحله دوم توزیع تجهیزات هنرستان‌های این استان با ارسال ۶۲ قلم کالای آموزشی کارگاهی انجام شد.

 سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این مرحله تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش به ادارات ٤٨ گانه آموزش و پرورش استان ارسال شد که شامل ۶۲ قلم کالای آموزشی دروس فنی و کارگاهی (٢٧ قلم فنی و حرفه‌ای و ٣٥ قلم شاخه کاردانش) برای ١٩٤ هنرستان (٩٥ هنرستان فنی و ٩٩ هنرستان کاردانش) بود.

او افزود: شهریور گذشته و در هفته دولت نیز بخش اول تجهیزات خریداری شده به هنرستان‌ها با ارزشی معادل همین مبلغ، ارسال شده بود و اخیراً هم درخواست خرید ٨٠٠ میلیارد ریال تجهیزات جدید به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی ارسال شده که فرآیند برگزاری مناقصات و خرید آن با سرعت ویژه در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال تحصیلی به تدریج این تجهیزات نیز به هنرستان‌ها ارسال شود که تاکنون به لحاظ ریالی و حجم تجهیزات خریداری شده در استان بی سابقه بوده است، در خراسان رضوی، ۱۰۶هزار و ۳۷۷ هنرجو در ۶۴۱ کد هنرستان روزانه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در قالب ١۵۱ رشته مهارتی تحصیل می‌کنند که این تعداد دانش آموز، بیش از ١٠ درصد کل هنرجویان هنرستان‌های کشور را شامل می‌شوند.

شوشتری بیان کرد: امسال ٤١/٤٦ درصد دانش آموزان ورودی به پایه دهم در استان جذب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شده اند، در حالی که میانگین کشوری در این شاخص٣٤ درصد و تکلیف وزارتی در برنامه ششم توسعه به خراسان رضوی، ۵۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.