۱۴ ماشین در قالب کاروان تجهیزات آموزشی مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش خراسان رضوی به صورت نمادین به شهرستان‌ها و مناطق موردنظر ارسال شد.

سیدامیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه مراسم توزیع تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان گفت: در این مراسم کاروان‌های تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش خراسان رضوی پس از تجهیز، عازم شهرستان‌های مدنظر خواهند بود.

او افزود: این کاروان بالغ بر ۱۴ ماشین با تجهیزات بسیار ارزشمند و مورد نیاز و احتیاج هنرستان‌ها را شامل می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از آنجا که این مراسم نمادین در کنار مضجع شریف آقا علی بن موسی الرضا (ع) صورت گرفته، امید است تا شروع یک حرکت بسیار موثر برای هنرستان‌های خراسان رضوی باشد.

شوشتری بیان کرد: هرچند که این تجهیزات بازهم در مقابل نیاز‌های مدارس فنی و حرفه‌ای ما اندک است، اما تمام تلاش ما و همکاران ما در سازمان‌های دیگر این است تا این اقدامات تاثیرگذار و ارزنده بازهم در سطح استان رقم بخورد و شاهد بهتر شدن شرایط هنرستان‌ها و مدارس استان باشیم.

ابوالقاسم بابایی مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: امروز شاهد توزیع نمادین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز هنرستان‌های سطح استان هستیم.

او افزود: از محل اعتبارات خاص این موضوع در سال مالی ۱۴۰۰ غریب به ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی ادامه داد: این مجموعه اعتبار شامل هزار و ۵۰۰ قلم کالا و مجموعه آموزشی در قالب ۱۱۰ عنوان است چه برای هنرستان‌های جدید التاسیس که در مهرماه به بهره برداری می‌رسند و چه برای هنرستان‌های دیگری مشغول فعالیت هستند.

بابایی بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که قابل توجه است، توجه ویژه به هنرستان‌ها و بحث تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی آن‌ها است که نیازمند است، با توجه به دانش و فناوری روز به تجهیزات مورد نیاز افزوده شود. البته این حرکت در استان انجام شده است و امیدواریم ادامه دار باشد.

او تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به ۱۵۲ میلیارد تومان از مجموع هزار میلیارد تومان اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان به تجهیزات (در قالب تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی اداری و کلاسی به ویژه تجهیزات هنرستانی) اختصاص داده شده است.

به گفته او، کار ویژه‌ای هم که نسبت به سنوات گذشته صورت گرفته، تجهیز بالغ بر هزار و ۱۵۰ کلاس درس به سامانه تجهیزات هوشمند است که خاص مدارسی است که از این تجهیزات هوشمند استفاده نکرده اند.

بابایی تاکید کرد: طی امسال نیز هزار و ۱۵۰ کلاس درس ما به سامانه هوشمند تجهیز می‌شود و خاص مناطق و مدارسی است که از سامانه‌های هوشمند کلاسی برخودار نبودند.

در پایان این مراسم کاروان تجهیزات هنرستان‌ها و تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان راهی مراکز موردنظر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.