آمازون ۱۸ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

مدیر اجرایی شرکت آمازون از اخراج ۱۸ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد.

اندی جسی، مدیر اجرایی شرکت آمازون اعلام کرد که اکنون اخراج نیروهای این شرکت به بیش از ۱۸۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش رویترز، او گفت که تصمیمات اخراج که آمازون از ۱۸ ژانویه آن را اجرایی خواهد کرد، تا حد زیادی بر تجارت الکترونیک و سازمان‌های منابع انسانی این شرکت تأثیر خواهد گذاشت.

این کاهش به ۶ درصد از تقریباً ۳۰۰ هزار نفر نیروی کار شرکت آمازون می‌رسد.

همچنین آمازون بیش از ۱.۵ میلیون کارگر از جمله کارکنان انبار دارد که آن را به دومین کارفرمای خصوصی بزرگ آمریکا پس از Walmart تبدیل کرده است.

جسی در یادداشتی درباره دلیل این تصمیم گفت که برنامه ریزی سالانه "با توجه به اقتصاد نامطمئن دشوارتر بوده است و ما در چند سال گذشته به سرعت استخدام کرده ایم."

آمازون برای رشد احتمالی کندتر آماده شده است، زیرا تورم فزاینده، کسب‌ و کار‌ها و مصرف‌کنندگان را تشویق به کاهش هزینه‌ها کرده و قیمت سهام آن در سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

واژگونی اقبال آمازون آشکار بوده است. این شرکت از کسب‌ و کاری که در طول همه‌گیری برای تحویل کالا به خانه‌ها ضروری تلقی می‌شد، به شرکتی تبدیل شد که برای تقاضای بیش از حد ساخته شده بود. 

یادداشت جسی به دنبال گزارشی در وال استریت ژورنال مبنی بر کاهش بیش از ۱۷۰۰۰ شغل بوده است. او گفت که آمازون ترجیح داد قبل از اطلاع رسانی به کارکنان آسیب دیده، این خبر را به دلیل افشای اطلاعات فاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار