سیل مهاجران درحال ورود به تگزاس آمریکا

شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا در گزارشی از افزایش شمار حضور مهاجران در مناطق مرزی تگزاس آمریکا خبر داد.

تصاویر پهپاد‌ها نشان می‌دهد صفی طولانی از مهاجران در حال حرکت در امتداد رودخانه‌ای شکل گرفته است که شهر ال پاسو را از شهر مجاورش در داخل خاک مکزیک یعنی شهر خوآرز جدا می‌کند. گفته می‌شود فقط روز یکشنبه حدود ۲۴۰۰ نفر ازطریق همین مرز وارد خاک آمریکا شده اند.

براساس گزارش شبکه سی بی اس مسئولان مرزی آمریکا می‌گویند فشار زیادی بر آن‌ها وارد است و به کمک نیاز دارند.در یک و نیم سال گذشته شمار فزاینده‌ای از مهاجران و پناهجویان ازطریق مرز مکزیک و آمریکا وارد خاک آمریکا شده اند. شهر ال پاسو در وضع بحرانی قرار گرفته است.

خبرنگار این شبکه در شهر ال پاسو گفت: وقتی شب گذشته هواپیمای ما در این شهر فرودآمد دیدیم که ده‌ها نفر از مهاجران و متقاضیان پناهندگی در خارج از محوطه فرودگاه چادر زده اند. بسیاری از آن‌ها از چندین کشور مختلف گذشته و سپس از رودخانه ریو ریودا عبور کرده اند تا وارد خاک آمریکا شوند.

در دوران دولت ترامپ، مقرراتی درزمینه مهاجرت اعلام شد که براساس آن، امکان اخراج سریع این افراد از آمریکا فراهم می‌شود. این سیاست برای مقابله با شیوع کرونا در آن زمان بود. درنتیجه، افراد به سرعت از آمریکا اخراج می‌شدند و نمی‌توانستند بمانند و تقاضای پناهندگی خود را پیش ببرند. ماه گذشته یک قاضی حکم داد که مقررات فوق غیرقانونی است و ۲۱ دسامبر باطل می‌شود. یک هفته تا آن تاریخ باقی مانده است. درنتیجه مهاجران به سمت مرزها هجوم آوردند.

این شبکه در پایان اعلام کرد در شهر ال پاسو، پناهگاه‌ها پر شده است. مسئولان محلی از دولت بایدن و کنگره خواسته اند تا منابع مالی اضطراری برای مدیریت این بحران درنظر گرفته شود. آن‌ها ایجاد پناهگاه‌های اضطراری با اقدام دولت فدرال را نیز خواستار شده اند تا مردم مجبور نباشند در فرودگاه یا ایستگاه‌های اتوبوس یا بدتر از همه در خیابانها، نخوابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار