طرح تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در خراسان جنوبی در خال فعالیت آزمایشی است و به زودی به بهره برداری رسمی می‌رسد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری به زودی به بهره برداری رسمی می‌رسد گفت: این طرح با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در مرحله بهره برداری آزمایشی است.

او افزود: ماشین آلات این کارخانه با مشارکت سرمایه گذار خارجی، از کشور چین وارد شده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه سنگ آهن مورد نیاز طرح از محل معادن سنگان خواف و معادن شهرستان زیرکوه تأمین می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون برق مورد نیاز این طرح به میزان ۲ مگاوات تأمین شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: درخواست مساعدت دستگاه‌های خدمات رسان استان به منظور تأمین آب موردنیاز طرح و سوخت ماشین آلات از سوی سرمایه گذار مطرح شده که پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

او گفت: مجوز سرمایه گذاری خارجی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن زیرکوه با مشارکت ۹۰ درصدی سرمایه گذار خارجی تبعه کشور چین و با سرمایه گذاری بیش از ۹ میلیون دلار در آذر ماه امسال صادر شده است.

به گفته ذاکریان با بهره برداری از این طرح، علاوه بر ارزآوری و ورود تکنولوژی به کشور برای ۸۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.