مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ هزار پنل خورشیدی در استان نصب می‌شود.

مهرداد جهاندیده   گفت: با هدف توسعه پایدار جامعه روستایی و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از انرژی پاک، طرح تأمین و اجرای ۱۰ هزار پنل خورشیدی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این برنامه طی تفاهم نامه پنج جانبه ای میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بسیج سازندگی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای پنل‌های خورشیدی برای روستاییان، خاطر نشان کرد: هزینه‌های احداث این پنل ها، از محل تسهیلات بانک عامل تأمین می‌شود و کسانی که تمایل به استفاده از ظرفیت پنل خورشیدی دارند می‌توانند با ثبت نام در سامانه مهرسان، از این امکانات بهره مند شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۸۲۲ نفر در سامانه مهرسان ثبت نام کرده‌اند و به زودی در شهرستان چابهار توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان استان وارد فاز نخست اجرایی خواهد شد.

جهاندیده در ادامه گفت: از جمله چالش‌های جدی مناطق روستایی، دسترسی به نعمت برق است که گسترش تعداد پنل‌های خورشیدی، به کاهش این چالش‌ها کمک می‌کند و از طرفی بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در این حوزه و توسعه ظرفیت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار