دستاورد‌های دولت سیزدهم؛

۴۸ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان احیا شده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال بیش‌از ۸۰۰ نفر با اعتبار حدود یک‌ هزار میلیارد تومان از مهمترین اقدامات انجام شده در طی یکساله عمر دولت سیزدهم در این استان است.

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده این استان رتبه ششم کشور در ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده است. اظهارداشت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر در طرح جهش ملی مسکن سیستان و بلوچستان اشتغال پیدا کردند که در صورت اجرای مداوم این طرح هیچ فرد متخصصی که مهارت‌های فنی را کسب کرده بیکار نخواهد ماند.

وی افزود: طرح جهش ملی مسکن به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بانک‌ها و فرمانداران از دیدگاه من یک هدف بیشتر ندارند و آن این است که هدف و تمرکزشان معطوف به ایجاد اشتغال باشد لذا باید از تمام ظرفیت خود در این حوزه بهره گیرند.

وی تصریح کرد: هر یک از مهارت آموزان فنی حرفه‌ای که قصد ایجاد اشتغال دارند می‌توانند تا ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره با معرفی به بانک‌های عامل دریافت کنند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در سیستان و بلوچستان ساخت مدارس شبانه روزی و هنرستان کار و دانش است چرا که بخش عمده‌ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان رشته‌های غیر مهارتی هستند که بازار کاری ندارد.

وی بیان کرد: صید حدود ۲۶۰ هزار تن محصولات شیلاتی از سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان و تولید بیش‌از ۱۰۰۰ تن میگوپرورشی در مزارع استان از مهمترین دستاورد‌های یکساله دولت محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان افزود: یکی از مهمترین موضوعات در منطقه سیستان ایجاد اشتغال است که این موضوع از طریق قرارگاه غدیر و بسته اشتغال سیستان به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی اظهارداشت: بسته پیشنهادی اشتغال پنج شهرستان منطقه سیستان در قالب ۱۳ رسته شغلی شامل صنایع‌دستی، قالی بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بوم گردی، استخر پرورش ماهی و آبزی پروری، پنل خورشیدی، دام سبک محلی، مرغ خزک محلی، کارگاه تولید پوشاک، زنبورداری، پرورش شترمرغ، پرورش شتر و مشاغل مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال، خدمات بازرگانی الکترونیکی در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار