سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان و همرزمان وی در مقابله با داعش در سالن آزادی سنندج برگزار شد.

فرمانده قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه  در این مراسم که با حضور پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی سنندج برگزار شد، گفت: در زمان حمله داعش به سنجاوی و ایزدی‌ها خبری از مدعیان حقوق بشر نبود و هیچ یک به مددخواهی مردم بی‌گناه این مناطق نیامدند، در چنین شرایط سختی بود که حاج قاسم به میدان آمد.

سردار مسگریان به علاقه و ارادت خاص حاج قاسم به کُرد‌ها اشاره کرد و گفت: نگاه شهید سلیمانی به همه انسان‌ها یکسان بود خدمات شهید سلیمانی به مردم شهر‌های مختلف اقلیم کردستان عراق قابل توصیف نیست.

محمود سنگاوی همرزم دیگر حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: زمانی که با داعش وارد جنگ شدیم، نیرو‌های عراقی نتوانستند مقاومت کنند در چنین شرایطی بود که حاج قاسم به فریادمان رسید.

او افزود: ابتدا خیال می‌کردیم که ارتش عراق در مقابل داعش وارد میدان خواهد شد، اما سلاح‌هایی هم که داشتند تحویل داعشیان دادند و اقلیم کردستان را تنها گذاشتند.

آقای سنگاوی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در تمام جبهه‌های جنگ در کنار ما بود، زمانی که داعش به اربیل و خانقین رسید خیلی از فرماندهان ما همچون شیخ منصور قهرمانی به شهادت رسیدند و تنها شهید سلیمانی اقلیم را نجات داد و اجازه نداد که ناموس کرد‌ها مورد تجاوز داعش قرار بگیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم با تقدیر از حضور پرشور مردم انقلابی و ولایی سنندج در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی افزود: سردار سلیمانی شخصیتی منحصر به فرد و کاریزماتیک و مورد توجه دوست و دشمن در داخل و خارج از کشور بود.

سردار سیدصادق حسینی افزود: شهید سلیمانی جریان‌ساز اسلام ناب و گسترش‌دهنده اسلام انقلابی بود بزرگ‌مردی که فرهنگ مقاومت در برابر ظالم و استکبار را در منطقه و جهان نهادینه کرد.

او با تاکید براینکه شهید سلیمانی مرد میدان و عامل اصلی شکست داعش در منطقه بود، عنوان کرد: سردار دل‌ها مرد نظامی تمام عیار و یک از برجسته‌ترین و شریف‌ترین انسان‌های روی زمین بودند که نامشان برای همیشه در تارک تاریخ عزتمندی و افتخار ایران زمین خواهد درخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.