نخستین کاروان سربازان حاج قاسم در قالب اردوی راهیان نور کرمان امروز سیزدهم دی ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها از مشهد به استان کرمان اعزام شد.

مهدی جعفری رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: بر اساس درخواست دانش‌آموزان مبنی بر راه‌اندازی اردوی راهیان نور کرمان همزمان با سالگرد شهادت سردار دلها، کاروان "سربازان حاج قاسم" به همت سازمان بسیج دانش آموزی استان و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تشکیل شد و دانش‌آموزان راهی کرمان شدند.

او افزود: اردوی راهیان نور کرمان در راستای عمل به فرمان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر معرفی مکتب و شخصیت حاج قاسم و الگوسازی آن برای دانش‌آموزان شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی ادامه داد: در این اردو، ۵۵۰ دانش‌آموز پایه نهم و دهم متوسطه اول و دوم شامل ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و ۱۵۰ دانش‌آموز پسر از مدارس استان خراسان رضوی به همراه سرپرستان مجرب اردویی، همیاران ایمنی و حضور ۲ مربی در هر اتوبوس، به کرمان اعزام شدند.

جعفری بیان کرد: دانش‌آموزان امروز در قالب ۱۲ دستگاه اتوبوس شامل ۹ دستگاه اتوبوس ویژه دانش‌آموزان دختر و سه دستگاه اتوبوس ویژه دانش‌آموزان پسر اعزام شدند و این اردو روز جمعه هفته جاری به پایان می‌رسد و کاروان به مشهد بازمی‌گردد.

او تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی و ایمنی دانش‌آموزان تدابیر لازم به ویژه پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شده است و تمامی دانش‌آموزان برای مبتلا نشدن به آنفلوانزا و کرونا معاینه پزشکی شدند و آموزش‌های لازم به آنان داده شده است و بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تاکید شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی تاکید کرد: زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان و حسینیه فدک الزهرای حاج قاسم و معرفی مکتب و شخصیت حاج قاسم از جمله برنامه‌‎های فرهنگی است که در کرمان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.