آمریکا پس از حدود سه‌ونیم سال دعوای یک خانواده افغان با یک نظامی امریکایی که گفته می‌شود کودک‌شان را ربوده است مسئولیت نگهداری از او را به خانواده این سرباز امریکایی سپرد.

منابع خبری گزارش داده اند دادگاهی در امریکا سرپرستی  کودک سه‌ونیم ساله افغان را که در سال ۲۰۱۹ سرباز آمریکایی او را نزد خود گرفته است  به این خانواده آمریکایی سپرده است.

خانواده افغان که از بستگان این کودک‌اند، از رأی دادگاه راضی نیستند و می‌گویند سرباز امریکایی کودک‌شان را در فرودگاه ربوده است.

سامانتا فرید، وکیل منصوب شده از سوی دادگاه که وظیفه رسیدگی به منافع کودک را بر عهده دارد، می‌گوید: «همه ما فقط خواستار حل‌وفصل این پرونده هستیم، هر چه که باشد، تا دوران کودکی او همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار نگیرد.»

خانواده جاشوا ماست، تفنگ‌دار نیروی دریایی امریکا، با ارایه اسناد ادعا کرده که این‌ کودک افغان را به‌گونه قانونی به فرزندی گرفته‌اند.

به گفته خانواده ماست، اتهامات زوج افغان مبنی بر ربودن این کودک «ظالمانه» و «بی‌ارزش» است.

وزارت امور خارجه طالبان نیز در ماه نوامبر در اعلامیه‌ای ربوده شدن یک کودک افغان از سوی یک‌ نظامی امریکایی را محکوم کرد و خواستار بازگرداندن او شد.

این کودک سه ساله افغان که در مرکز دعوا قرار دارد تنها بازمانده یک خانواده هلمندی است که اعضای آن در نتیجه عملیات ویژه ارتش امریکا کشته شدند و‌ سپس یکی از خویشاوندان پدرش مسئولیت نگهداری او را بر عهده گرفت.

گفتنی است که سرباز امریکایی پس از انتقال این خانواده به امریکا کودک را در میدان هوایی گرفت و تا هنوز به آنان باز نگردانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.