۲۳۰ کودک افغانستانی دور از خانواده‌های خود در آمریکا هستند

به نقل از رسانه‌های آمریکایی در جریان مأموریت انتقال نیرو‌های آمریکایی، حدود ۱۵۰۰ تن از کودکان بی‌سرپرست به آمریکا منتقل شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که بیش از ۲۳۰ تن از کودکان افغانستانی دور از خانواده‌های خود در آمریکا به سر می‌برند.

به نقل از رسانه‌های آمریکایی، بر اساس آماری که تازه نشر شده، این کودکان در جریان مأموریت خروج نیرو‌های بین‌المللی، از افغانستان منتقل شده‌اند.

برخی منابع آمریکایی می‌گویند که اسنادی را از اداره فدرال آمریکا هنگام جابجایی پناهجویان افغانستانی در آن کشور به دست آورده، گزارش می‌دهد که شماری از کودکان از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند و پدر، مادر، خانواده و عزیزانشان در افغانستان مانده‌اند.

مقام‌های فدرال آمریکا گفته‌اند در حالی که پروسه انتقال افغانستانی های آسیب‌پذیر، دشوار‌تر می‌شود، شاید کودکان تنها به زودی با خانواده‌هایشان یکجا نشوند.

به گزارش این منابع خبری تا ۳۰ اگست امسال، اداره فدرال برای ادغام پناهجویان، مسئولیت محافظت از ۱۰۴ تن از کودکان افغانستانی را داشت و ۱۳۰ تن دیگر از این کودکان، از سوی اداره‌های ایالتی و یا هم نهاد‌های غیرحکومتی محافظت می‌شدند.

به گزارش شبکه NBC، در ۱۵ اگست پارسال و در جریان مأموریت انتقال، حدود ۱۵۰۰ تن از کودکان بی‌سرپرست به آمریکا منتقل شدند و اداره‌های مسئول آمریکا توانستند تا ۱۴۰۰ تن از کودکان را با اعضای خانواده‌ها یا اقاربشان یکجا کنند. ۲۳۴ کودکی که در مورد‌شان گزارش اکنون نشر شده، شامل اینها نمی‌شوند.

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
خدا عاقبت بچهای ما راهم ختم بخیر کن
آخرین اخبار