رویترز گزارش می‌دهد که کانادا درخواست آمریکا برای پذیرش برخی افغانستانی های مانده در شهرک پناهندگان ابوظبی را پذیرفته است.

رویترز به نقل از منابع خود گزارش می‌دهد که کانادا در حال بررسی پرونده‌های پناهجویان است تا مطمئن شود که چه کسانی واجد شرایط پناهندگی در این کشور هستند.

خبرگزاری مذکور به نقل از هفت منبع گزارش می‌دهد که کانادا پذیرفته است حدود هزار پناهجوی افغانستانی را بپذیرد.

این پناهجویان با سقوط حکومت قبلی و به قدرت رسیدن طالبان به ابوظبی، پایتخت امارات تخلیه شده‌اند.

براساس گزارش رویترز، حدود ۵۰۰۰ هزار افغانستانی تخلیه شده در شهرک بشردوستانه امارات در ابوظبی در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

اکثر این پناهجویان در انتظار اسکان مجدد به آمریکا یا سایر کشورهای غربی هستند. این اولین بار است که کانادا افغانستانی هایی را می‌پذیرد که با نهادهای کانادایی در افغانستان همکار نبوده‌اند.

منابع رویترز می‌گویند که معیارهای کانادا برای اسکان مجدد افرادی که در این مرکز قرار دارند شامل اقلیت‌های مذهبی، زنان مجرد، کارمندان دولت، فعالان اجتماعی و روزنامه‌نگاران است.

به گفته منابع، فراتر از هزار نفری که کانادا به درخواست آمریکا می‌پذیرد، انتظار می‌رود که تقریباً ۵۰۰ افغانستانی دیگر را که با این کشور ارتباط دارند، نیز بپذیرد.

در بیانیه اداره مهاجرت کانادا نیز آمده است که اتاوا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۴۰ هزار افغانستانی آسیب‌پذیر را در کانادا اسکان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.