وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با وزیر امور خارجه جدید چین، چشم انداز آتی روابط دو کشور و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی میان آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شبکه «ویون» گزارش داد «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با «چین گانگ»، وزیر امور خارجه جدید چین، چشم انداز آتی روابط دو کشور و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی میان آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با «چین گانگ» (Qin Gang)، وزیر امور خارجه جدید چین گفتگو کرده است. این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که او به عنوان وزیر امور خارجه جدید چین معرفی شد.

بلینکن در توییتی اعلام کرد که او در آستانه‌ی خروج «چین گانگ» از واشنگتن (او سفیر چین در واشنگتن بوده است) و شروع ماموریت جدیدش، با «چین گانگ» گفتگوی تلفنی داشته است.

دو طرف درباره‌ی روابط آمریکا-چین و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی، بحث و گفتگو کرده اند.

این گفتگو کمی قبل از سفر «چین گانگ» به چین انجام می‌شود تا کار خود را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور شروع کند. او جانشین «وانگ یی» می‌شود که طی یک دهه‌ی گذشته، وزیر امور خارجه چین بوده است.

از اکتبر سال گذشته، وانگ به عضویت در «پولیت‌بیورو»  درآمده است که کمیته‌ی سیاستگذاری حزب کمونیست است. در دوران وزارت وانگ، تنش‌ها بین چین و آمریکا بر سر مسئله‌ی تایوان بالا گرفت. حالا انتظار می‌رود وانگ نقش مهمی در سیاست خارجی چین ایفاء کند و از آن طرف، «چین گانگ» که جانشین او می‌شود، امیدوار است بتواند روابط بهتری بین دو ابرقدرت برقرار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار