مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون۱۳۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر و تمدید شده است.

هاشم علایی گفت:  از ابتدای امسال تاکنون136 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای واحد‌های تولیدی و خدماتی استان صادر و تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: این پروانه ها در زمینه فرآورده های تولیدی مصالح ساختمانی، معدنی، غذایی و کشاورزی، مکانیک، فلز شناسی، بسته بندی و سلولزی و واحد های خدماتی سردخانه صادر شده است.

به گفته او، در 9 ماهه نخست امسال 46پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی مختلف صادر  و 77 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز تمدید شده است.

علایی با اشاره به اینکه در همین مدت 5 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر  و 8 پروانه تشویقی تمدید شده است، می گوید: قبل از انقضای تاریخ مندرج در پروانه های استاندارد، واحدهایی که در طول اعتبار 3 ساله پروانه، استانداردهای ملی مربوط را رعایت کنند، پروانه های کاربرد علامت استاندارد فرآورده های آنها بمدت سه سال دیگر تمدید می شود.

مدیرکل استاندارد استان در ادامه گفت: مردم می توانند با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده روی کالا و خدمات به شماره پیامک10001517 از اصالت استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده موارد غیراستاندارد می توانند مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.