مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی با حضور گروه‌های مختلف دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت و شهدای فتنه اخیر گفت: انقلاب اسلامی توانست قابلیت‌های زیادی را برای کشور به دست آورد که عزت، شرف، اقتدار، آزادگی و بازدارندگی در مقابل دشمنان از مهمترین آن‌ها هستند.

سردار معروفی تاکید کرد: همه اقوام و گروه‌های سیاسی در شکل گیری انقلاب اسلامی مشارکت داشتند و توانستند با پیروزی انقلاب معادلات جهانی را برهم زنند.

او افزود: ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) در برابر جنگ تحمیلی و تجزیه کشور ایستاد و شرق و غرب را در جنگی نابرابر شکست داد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ حتی سیم خاردار نداشتیم افزود: امروز با خودباوری به جایی رسیده ایم که موشک‌های نقطه زن دوربرد داریم.

او حماسه ۹ دی را حرکت خودجوش ملت دانست که در زمان بروز فتنه‌ها و در موقعیتی که حوادث انقلاب را به لبه پرتگاه برده بود، دشمنان ملت را نا امید کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضفین با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون نفر پیکرحاج قاسم را تشییع کردند، افزود: این تشییع انتقام از نظام سلطه بود و امپراتوری رسانه‌ای را که به دنبال تصرف ذهن مردم بود، شکست داد.

او گفت: مردم مشکل اقتصادی و معیشتی دارند و مسئولان باید با تدبیر این مسائل را رفع کنند.

سردار معروفی گفت: شهید سلیمانی از خدا خواسته بود که خود را وقف دین، اهل بیت، انقلاب اسلامی، مردم، تمامیت ارضی و ولایت کند.

او با اشاره اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند شهید سلیمانی از نفسش عبور کرده بود، افزود: سردار سلیمانی پس از شهادت سردار دل‌ها نشد بلکه سردار دل‌ها بود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این مراسم گفت: سردار سلیمانی اخلاص در عمل داشت و باید بتوانیم این ویژگی را در دیگر بخش‌های جامعه تسری دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه وظیفه ما قدردانی از قهرمانی ملی کشور است، افزود: شهید سلیمانی جوانی خودش را برای دفاع از نظام اسلامی هزینه کرد.

او تأکید کرد: هر کدام از ما باید ببینیم در کجای نظام اسلامی قرار گرفته ایم و قرار است برای کشور و جمهوری اسلامی چکار کنیم.

هفته مقاومت از ۱۰ دی ماه آغاز شده و تا ۱۸ دی ماه ادامه دارد که به مناسبت این ایام و گرامیداشت شهید سلیمانی برنامه‌های مختلفی در استان، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.