مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سرقت روزانه ۲۰ مورد تاسیسات و تجهیزات شبکه برق در استان موجب تحمیل هزینه‌های سنگین و خسارات جدی به شبکه شده است.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: به دلیل تنگنا‌های اقتصادی متاسفانه شاهد افزایش سرقت سیم و کابل و تجهیزات شبکه برق در استان بویژه شهر قزوین هستیم که این مشکل ضمن آسیب رساندن جدی به تاسیسات برق و تحمیل هزینه‌های سنگین، موجب بروز خاموشی در شبکه نیز شده است.

خواجه وند افزود: به طور میانگین روزانه ۲۰ سرقت تجهیزات شبکه برق در استان رخ می‌دهد که اخیرا شاهد سرقت شبکه ۲۰ کیلو وات هم هستیم که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۹۰۰ نفر سارق شبکه‌های برق دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و برای مقابله با سرقت شبکه‌های برق، تفاهم نامه‌هایی با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی امضا شده تا با این پدیده برخورد کنیم.

این مسئول در خصوص توسعه ایجاد پنل‌های خورشیدی در شهر‌ها و روستا‌ها و منازل مسکونی گفت: این طرح برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده و ایجاد هر پنل با ظرفیت ۵ کیلو وات حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که بخش زیادی از آن به صورت تسهیلات تامین می‌شود و برای صاحبان آن‌ها نیز ماهانه تا ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارد و می‌تواند توسعه یابد.

خواجه وند افزود: با سیاست وزارت نیرو این طرح قرار است در واحد‌های مسکونی نیز توسعه یابد و با خرید برق تولیدی به مبلغ ۲۲۰۰ تومان برای هر کیلووات این طرح توجیه اقتصادی نیز برای متقاضیان دارد.

به گفته وی، در استان بیش از ۶۴۱ هزار مشترک برق داریم که توسط ۹ امور اجرایی به طور مدام و پیوسته برای بهسازی، اصلاح شبکه و توزیع برق اقدام مقتضی صورت می‌گیرد.

خواجه وند بیان کرد: خوشبختانه ۶۷ درصد انرژی برق در بخش صنعت و کشاورزی استان مصرف می‌شود که زیرساخت‌ها و این نوع مصرف نشان می‌دهد استانی مولد محسوب می‌شویم.

برچسب ها: شبکه برق ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.