معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تناسب وثبات عرضه وتقاضای مرغ در استان خبرداد.

سیدعباس میراحمدی گفت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه ۶۰ تن است که در روز‌های اخیر تولید روزانه مرغ به ۶۰ تا ۷۰ تن هم رسید.

به گفته وی هم اکنون ۲۱۴ واحد تولید مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که سالانه بیش از ۲۷ هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری چهارمحال وبختیاری هم تامین نهاده‌های دامی تا پایان امسال برای مرغداری‌های استان با ارز مصوب را از جمله سیاست‌های مسئولان استانی برای کنترل، ثبات قیمت وتولید مرغ گوشتی در استان عنوان کرد.

آقای منزوی گفت: خرید مرغ مازاد از سوی شهروندان در چند روز اخیر، تولید جوجه یک روزه در استان و تامین نهاده‌های دامی به نرخ ارز دولتی تا پایان سال، دست به دست هم داده است تا عرضه و تقاضا دربازار با قیمت ۵۳ هزارتومان برای هر کیلوگرم مرغ باشد.

مدیرعامل بزرگترین مجتمع تولید مرغ گوشتی چهارمحال و بختیاری هم از مرغداری‌ها خواست تا باخرید جوجه یک روزه در روز‌های آینده چرخ تولید تا مصرف گوشت سفید را دراستان بچرخانند و ثبات عرضه و تولید را حمایت کنند.

آقای شادنوش گفت: هم اکنون در واحد تولیدی به جوجه هفته‌ای ۲۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود که نیاز استان و سایر استان‌های کشور را تامین می‌کند.

برچسب ها: گوشت مرغ ، واحد تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار