در یک هفته گذشته هزار و ۲۶۷ ماموریت خدمات فوریتی پزشکی توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسید.

رضا پیرا گفت: در مدت یک هفته گذشته (۴ لغایت ۱۰ دی ماه سال جاری)، بیش از هزار و ۲۶۷ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، در مدت مذکور همکاران ما در مرکز EOC پاسخگوی بیش از ۶ هزار و پانصد مورد تماس‌های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌های لازم بوده اند، گفت: ماموریت‌های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که در کل ۸۵۵ مورد این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است.

او با اشاره به انجام ۲۴۹ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۱۶۳ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت هفته گذشته، ابراز کرد: طی مأموریت‌های انجام شده ۲۳۵ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۴۸۲ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۲۹۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۵۴ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و اظهارکرد: ۵۰ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۴۳ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

او گفت: در مدت هفته قبل ۲۰ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه  علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه در مدت زمان مذکر تعداد ۳۲۰ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.