رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کردستان از استان‌های موفق کشور در پرداخت علی الحساب تعرفه گذاری خدمات پرستاری است.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: قانون اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید و پس از تاخیر معنی دار که با چالش‌های متعدد روبرو بود خوشبختانه این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرا رسید.

حیدر ایزدی ادامه داد: در حال حاضر اختلاف نظر‌هایی بابت چگونگی پرداخت و روش اجرایی طرح تعرفه گذاری بین فعالین صنفی ومسولین وزارت بهداشت و درمان وجود دارد که به همین جهت کماکان نشست‌های کارشناسی و اعلام موضع‌های مختلف در جریان می‌باشد به همین منظور مبلغ پرداختی به دانشگاههی کشورتا نهایی شدن سامانه بازتوزیع کشوری و رفع ابهامات مذکور به عنوان علی الحساب سال ۱۴۰۱ به جامعه پرستاری پرداخت شده است.

او افزود: استان کردستان از لحاظ پرداخت علل الحساب تعرفه گذاری جزو استان‌های موفق بوده و میزان میانگین واریزی به پرستاران نسبت به سایر دانشگاه‌ها از رنج مناسبی برخوردار بوده است.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: میزان پرداختی نهایی تعرفه گذاری پرستاران به مواردی، چون ثبت خدمات انجام شده پرستاری -رضایت خدمتی، بخش محل خدمت - سنوات خدمت و... بستگی دارد که در این سامانه طراحی و ابلاغ می‌گردد.

ایزدی با اشاره به این که این طرح به کلیه پرستاران واجد شرایط قانون مذکور دراستان تعلق می‌گیرد، بیان کرد: در استان کردستان ۳ هزار و ۷۰۰ پرستار به علاوه پرسنل فوریت‌های پزشکی با هر رابطه استخدامی اعم از استخدامی، شرکتی، قراردادی و طرحی مشمول این طرح می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.