عباس شعبانی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با آغاز دوره ششم مدیریت شهرى، مجموعه تقاطع هاى غیرهمسطح، مسیرهاى دسترسى و رمپ و لوپ هایى که طى سنوات گذشته در شبکه طویل بزرگراهها احداث شده اند، زیر ذره بین قرار گرفت تا به واسطه اقدامات عمرانى کارکرد ترافیکى مناسب ترى پیدا کنند.
وى ادامه داد: ٩٩ تقاطع غیرهمسطحِ شبکه معابر بزرگراهى پایتخت در مجموع دچار کمبود ٢٤٩ حرکت گردشى است، امرى که بالغ بر ٧٨٧ کیلومتر گردش اضافى را به سفرهاى درون شهرى پایتخت نشینان تحمیل کرده است.
معاون فنى عمرانى شهردارى تهران تصریح کرد: اهداف پروژه هاى عمرانى شامل رفع نیازمندى هاى مردم، کاهش میزان اضافه مسافت. طى شده توسط شهروندان، صرفه جویى در مبزان مصرف سوخت، کاهش میزان تولید آلاینده هاى شهرى، افزایش میزان ایمنى براى شهروندان، صرفه جویى اقتصادى کلان و افزایش عدالت اجتماعى است.
شعبانى گفت: با بهره بردارى از پروژه هاىِ تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آبشناسان- جنت آباد، بزرگراه شهید همت- اشرفى اصفهانى، بزرگراه حکیم-بلوار تعاون، بزرگراه بسیج-محلاتى، بزرگراه چمران-شهیدهمت، بزرگراه شهیدباقرى-شهید زین الدین، بزرگراه شهید باکرى به پارک ارم، تقاطع میدان سبلان، اتصال طرفین بزرگراه آیت الله سعیدى، احداث دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهید باقرى، تقاطع شیپورى-حرم عبدالعظیم حسنى و... بیش از ١٠٠ کیلومتر از طول سفرهاى درون شهرى شهروندان تهرانى کاهش پیدا مى کند.
وى یادآور شد: تاکنون با انجام ٨ پروژه عمرانى در تهران، ٢٤ کیلومتر از طول سفرهاى درون شهرى شهروندان کاهش یافته است.
انتهاى پیام/