معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با شاره به توزیع ملزومات بهداشتی در مدارس استان، گفت: امسال تجهیز ۴۰ اتاق بهداشت در مدارس انجام شده است.

فخرالدین اسدی گفت: با توجه به فعالیت مراقبان سلامت در مدارس شهری و شبانه‌روزی سراسر استان و انجام معاینات دانش‌آموزان و آموزش بهداشت در مدارس توسط آنان، ملزومات اتاق بهداشت در ۲ مرحله توسط اداره سلامت و تندرستی توزیع گردید.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مرحله اول ۴۰ اتاق بهداشت به صورت کامل تجهیز شد و حدود یک هزار و ۲۰۰ قلم تجهیزات اتاق بهداشت شامل تخت، ترالی، پاراوان، ترازو، قدسنج، چارت بینایی‌سنجی، فشارسنج و جعبه کمک‌های اولیه با تجهیزات کامل انواع چسب، باند و ضدعفونی کننده، گاز استریل، دستکش، آبسلانگ و ... به ادارات شهرستان‌ها و مناطق تحویل داده شد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در مرحله دوم بیش از ۳۰۰ قلم تجهیزات از قبیل ترازو، چارت بینایی‌سنجی و قدسنج در مدارس توزیع شد که برای تامین این اقلام بالغ بر ۲ میلیارد و یکصد میلیون ریال اعتبار هزینه شده‌است.

اسدی عنوان کرد: در مدارس استان ۹۷ مراقب سلامت رسمی و ۵۰ نفر از نیرو‌های سایر رشته‌های مرتبط در پست مراقب سلامت فعالیت می‌کنند و ۲۵۵ مدرسه و بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش نظارت بر بهداشت محیط، آموزش بهداشت به دانش‌آموزان، والدین و همکاران و انجام معاینات مقدماتی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار