مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیش بینی می‌شودتا پایان شهریور ۱۴۰۲روستای بدون اینترنت نداشته باشیم.

مجید سلطانی درگلزار شهدا کرمان درحاشیه زیارت مزارشهید سلیمانی گفت:من باب وظیفه‌ای که برعهده داریم به کرمان سفر کردیم، سال قبل در همین ایام جلسه‌ای در کرمان گذاشتیم درخواست‌هایی بود که به مدیر مخابرات استان منتقل شد ودر بازگشت طی جلساتی با ارتباطات سیار، مشکل مخابراتی گلزار شهدا کرمان حل شده است.

او افزود: در بحث پوشش ارتباطات سیار، نیز سایت تاکتیکی پیش بینی شده که وقتی جمعیت زیاد می‌شود به کمک بیاید، در مراسم‌های سالگرد شهادت حاج قاسم، الحمدالله توسط مخابرات استان پوشش خوبی دادند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، خصوص مشکل اینترنت جنوب کرمان نیز گفت: این موضوع خارج از شهرهاست چرا که ما در این شرکت بر اساستقسیم بندی وظایف ما توسعه شهر‌ها را برعهده داریم؛ در خصوص روستا‌ها وشهر‌های کوچک طرحی از سال گذشته در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود بنام طرح ارتباطات روستایی یا (یو اس او) مدیریت این موضوع با وزارت ارتباطات است که روستا‌ها را در استان‌ها مشخص و بخش زیرساختش به ما وپوشش سیار آن را به اپراتور‌های سیار ابلاغ می‌کنند.

سلطانی افزود: تقریبا درحوزه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت ۷۵ درصد کل کشور زیر پوشش اینترنت است ۲۰ تا ۲۵ درصد ضعف داریم.

او با بیان اینکه استان کرمان پهنار بوده و پراکندگی جمعیت زیادی دارد گفت: این مساله کار را مشکل کرده وزمان بیشتری می‌خواهد؛ با برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات دارد وما جلساتی را باهم داشتیم، تا پایان شهریور ۱۴۰۲ روستا وشهر بدون پوشش نداشته باشیم که باید دعا کنیم مشکلی مانع تحقق این مساله نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار