صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در مشهد مقدس امروز میزبان شهید گمنام دفاع مقدس و یکی از ۴۰۰ شهید تازه تفحص شده، شده است.

با حضور پر شور جمعی از مردم شهید پرور و ولایتمدار مشهد مقدس، خانواده و پدران و مادران شهدا و کارکنان صدا و سیمای خراسان رضوی، مراسم تشییع این شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس امروز در مسجد منطقه نوفل لوشاتو و مسجد رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در این مراسم در مسجد رضوان شهید را پیوند آسمان و زمین دانست و گفت: شهادت، یادگاری فراموش ناشدنی و معیار فضیلت‌ها و آغاز نزدیکی انسان به خدا است که مردان خدا در این راه پیشی گرفته اند.

او با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس گفت: ما و همه ملت ایران مسئول و ملزم به حفظ و یاد و خاطره شهدا هستیم، چراکه شهدا و خانواده آن‌ها حق سنگینی بر همه مردم دارند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت گرامیداشت ایثارگری‌های دفاع مقدس ادامه داد: این تکریم و گرامیداشت‌ها در تحکیم ارزش‌های انقلاب و اسلام و افزایش پیوند میان نسل ها، نقش موثری دارد.

نصرپور خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: ما اصحاب رسانه وظایفی برای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت برعهده داریم و باید مفاهیم و ارزش‌های ایثار و شهادت و دفاع مقدس را برای نسل جدید که این جنگ را ندیده و تجربه نکرده است، با زیباترین زبان در قالب‌های گوناگون برگرفته از ادبیاتی تعقلی برای این نسل بازگو کنیم.

او تصریح کرد: با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب که پر مخاطب‌ترین آثار هنری را مربوط به دفاع مقدس دانسته اند، تصریح کرد:باید مضامین شهدا را به بهترین شیوه گسترش دهیم.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با تجلیل ازمردم، جوانان انقلابی، پدران و مادران شهدا و کارکنان صدا و سیمای مشهد در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام تاکید کرد: با ارج نهادن به روح ملکوتی این شهید گمنام و دیگر شهیدان، هم پیمان می‌شویم در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های والای انقلاب و همچنین حمایت و پیروی از، ولی زمان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای تا آخرین قطره خون برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهیدان بایستیم.

مرثیه خوانی و سینه زنی، اجرای سرود شهید گروه نوجوانان حرم حضرت ثامن الحجج و مراسم وداع با پیکر این شهید از دیگر برنامه‌های این مراسم در مسجد رضوان بود.

پیکر مطهر این شهید گمنام از مسجد رضوان تا محل خاکسپاری در محوطه مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی نیز بر دست شرکت کنندگان با شکوه خاصی تشییع و همزمان با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر به خاک سپرده شد.

همزمان با تدفین پیکر مطهر این لاله زهرایی یکی از مدیران مرکز و از یادگاران دفاع مقدس عهدنامه‌ای قرائت کرد و نوای ملکوتی الله اکبر و یا حسین در این مکان طنین انداز شد.

مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی، جمعی از مسئولان اداره‌ها و نهاد‌ها و فرماندهان و کارکنان نظامی و انتظامی خراسان رضوی از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم با شکوه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار