رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تخلف در خرید و عرضه نان در محدوده بولوار رسالت کشف شد.

علی‌اکبر نصری سرآسیا رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: در رصد و پایش و بر‌اساس گزارش‌های مردمی به پایگاه شهید امانی و پیگیری شکایت رسیده توسط گشت‌های اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد، واحد صنفی در محدوده بولوار رسالت کشف شد که متأسفانه فردی با خودرو به نانوایی‌هایی در منطقه میثم مراجعه می‌کرده و با خرید حجم زیادی نان از نوع تافتون و لواش، آن‌ها را به واحد مورد اشاره انتقال می‌داده و پس از خشک‌کردن نان‌ها به دامداران به‌عنوان خوراک دام می‌فروخته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: در هماهنگی با کلانتری منطقه، این فرد برای در مراحل قانونی به کلانتری تحویل داده شد.

نصری سرآسیا بیان کرد: ضمن اینکه میزان پخت واحد‌ها توسط سامانه نانوایی بررسی می‌شود، بررسی‌ها درباره نانوایی‌هایی که عرضه خارج از شبکه داشته اند، ادامه دارد و به‌محض محرزشدن موضوع گزارش، بازرسی درباره عرضه خارج از شبکه نان تنظیم و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

او تصریح کرد: متصدیان نانوایی در جریان باشند که باتوجه‌به تذکرات داده‌شده از طریق اتحادیه مربوط به طرق مختلف و همچنین بازرسان اداره نظارت و بازرسی جهاد، عرضه هرگونه نان با حجم زیاد، عرضه خارج از شبکه نان منظور می‌شود و با متصدیان برخورد و به فراخور آن سهمیه آرد از واحد صنفی کسر خواهد شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: هرگونه عرضه نان به‌غیر از مصرف خانوار که تعداد نان در هر رسته پخت (سنگک، تافتون، لواش ) مشخص است، از جمله نان صلواتی، نذری، هیئات، مؤسسه‌ها فقط به شیوه حواله صادرشده از طریق فرمانداری، جهاد کشاورزی و اتحادیه مربوط امکان‌پذیر است. ضمن اینکه همه حواله‌ها باید به اداره نظارت و بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد ارائه شود.

نصری سرآسیا ضمن تشکر از همشهریانی که در قبال توزیع کالای یارانه‌ای مثل نان احساس مسئولیت می‌کنند، اظهار کرد: شهروندان گرامی می‌توانند خبر‌های خود را درباره هرگونه تخلف در زمینه محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج ازشبکه آرد و نان به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه متعاقبا اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.